مسئولین به فکر این مردم بافرهنگ باشند

خاطره بازی با آقای گل فوتسال جهان/ وحید شمسایی: قهرمانی زنان ایرانی در فوتسال آسیا مایه مباهات است

اسطوره فوتسال ایران از وضعیت لیگ برتر فوتسال رضایت ندارد.

خاطره بازی با آقای گل فوتسال جهان/ وحید شمسایی: قهرمانی زنان ایرانی در فوتسال آسیا مایه مباهات است

به گزارش خبر فوری ؛ وحید شمسایی بزرگترین ستاره تاریخ فوتسال ایران است. او بیش از 400 گل باشگاهی در لاتزیو ایتالیا، تاسیسات دریایی، دبیری تبریز و گیتی پسند اصفهان به ثمر رساند تا برای شش سال به عنوان بهترین بازیکن مرد فوتسال آسیا شناخته شود. شمسایی نخستین ورزشکار ایرانی بود که یک برند لباس ورزشی بین المللی با او قرارداد حرفه ای امضا کرد. شمسایی رکورددار بازی های ملی تیم ملی فوتسال ایران هم هست. او بیش از 15 قهرمانی کشوری و قاره ای در فوتسال دارد. شاید بی راه نباشد اگر بگوییم فوتسال ایران و آسیا در جهان به نام وحید شمسایی ثبت شده است. با او درباره وضعیت فوتسال ایران، اتفاقات ورزشی مهم سال 97 و آینده ورزش کشور گفت‌وگو کردیم.

*سال 97 را برای ورزش کشورمان چگونه دیدید؟

فراز و نشیب های زیادی را تجربه کردیم. کش و قوس های فراوانی را دیدیم و اتفاق های متعددی رخ داد. قانون منع به کارگیری بازنشسته ها برای من جذاب بود. نقطه آغاز آن از تلاطم جام ملت های آسیا شروع به اوج کردن گرفت و هنوز هم ادامه دارد. در جام ملت های آسیا و جام جهانی هم نتایج جذابی گرفتیم که برای من خیلی جذاب بود.

*خاطره جذاب و به یادماندنی شما از سال 97 چیست؟

وقتی نام پرچم کشورم مطرح می شود، ناکامی های آن بیشتر و بدتر مرا اذیت می کند. ما دو بار به ژاپن باختیم؛ یک بار در فوتبال و یک بار در فوتبال ساحلی. در جام ملت های آسیا از فینال بازماندیم و از صعود به جام جهانی فوتبال ساحلی هم محروم شدیم. این خیلی دردآور بود. متاسفانه در اوج شایستگی قهرمانی ها را از دست دادیم. این خاطرات تلخ بیشتر در ذهن من می ماند. چرا که نگران کننده است.

*امسال زنان ایرانی قهرمان فوتسال آسیا هم شدند.

با همه محرومیت ها و محدودیت ها، بانوان ما قهرمان قاره شدند. ما به خاطر کشور اسلامی‌مان یک سری قوانین خاص داریم. قطعا برای من فوتسالیست قهرمانی همکارانم همیشه اولویت است. قهرمانی زنان ایرانی در آسیا که مایه مباهات من است و واقعا افتخار ارزشمندی بود.

*لیگ برتر فوتسال امسال هم تمام شد. فکر می کنید سال آینده هم لیگ فوتسال تک قطبی خواهد ماند؟

من تک قطبی بودن لیگ را قبول ندارم. مس سونگون دو سال قهرمان شده است. این تک قطبی بودن را قبول ندارم. تاسیسات و گیتی پسند هم چند سال متوالی قهرمان شدند. اما مهم ترین اتفاق امسال لیگ برتر فوتسال به نظرم تغییرات زیاد تیم ها بود. خیلی از بازیکنان از ایران رفتند تا در باشگاه های خارجی بازی کنند. از همان روز اول مطمئن بودم رقابت قهرمانی میان گیتی پسند و مس سونگون است. ماهیت لیگ مشخص بود. کیفیت لیگ امسال خیلی پایین بود؛ اول آن که وضع اقتصادی کشور به هم ریخت و تیم های زیادی نتوانستند هزینه کنند. بنابراین بازیکنان خوب راهی تیم هایی شدند که پول می کردند. ملی پوش ها ترجیح می دهند در تیم های با کیفیت و مجهز بازی کنند؛ گیتی پسند و مس سونگون. بقیه تیم ها هیچ رقابتی در لیگ برتر نداشتند. امسال اولین لیگی بود که تیم اول با تیم سوم 28 امتیاز فاصله داشت. این یک اتفاق تاریخی بود. بازیکن ها از بی کیفیتی لیگ ناراضی بودند. دوم آن که لیگ امسال یک دیکتاتوری بزرگ بود. کوچک ترین مسائل را هم رعایت نکردیم. بهترین بازیکن های لیگ از توپ فوتبال رضایت نداشتند اما مسئولین سازمان لیگ معتقد بودند توپ مشکلی ندارد چون قرارداد آن ها با یک شرکت معتبر ثبت شده است. ولی واقعا لیگ امسال برنامه ریزی خوبی داشت. تقویم و نحوه برگزاری مسابقات خیلی خوب بود اما کیفیت لازم را نداشت. امیدوارم سال 98 برای فوتسال سالی باشد که آسیبی به این رشته وارد نشود. خیلی از بازیکنان ما صرفا به دلایل مالی راهی تیم های ضعیف تر در لیگ های بی کیفیت تر از ایران می شوند. امیدواریم این شرایط مدیریت شود.

*امسال دربی در نوروز است. خاطره جذاب شما از دربی چیست؟

من دربی های مختلف را از نزدیک تماشا کردم. من پدرم استقلالی بود و برادرم پرسپولیسی. از بچگی یک هفته با پدر بازی های استقلال را دنبال می کردم و یک هفته با برادرم بازی های پرسپولیس را تماشا می کردم. آن دربی 120 هزارتایی را در ورزشگاه بودم و زیر مشعل ورزشگاه هم نشسته بودم. از ازدحام جمعیت ممکن بود خفه شوم. آن دربی معروفی که میان امیر قلعه نویی و مجتبی محرمی هم دعوا پیش آمد در ورزشگاه بودم. دربی برای من یک روز خاص است. هواداران دو تیم هم روز بازی هیجان خاصی دارند. جذاب ترین خاطره من از دربی صبح زود بیدار شدن بود. از ساعات ابتدایی روز به ورزشگاه می رفتیم تا غروب تماشاگر بازی باشیم. آن اتفاق های مهم و برد و باخت ها هم رقم می خورد. دربی زمستان و تابستان هم نمی شناسند؛ همیشه دربی است.

*سخن پایانی؟

انشالله سال 98 سال خوبی برای مردم کشور باشد. از مسئولین کشور خواهش می کنم به فکر این مردم بافرهنگ باشند. امیدوارم از لحاظ ورزشی هم در رشته های مختلف موفق باشیم.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها