اتحادیه های صنفی فرانسه دست به اعتصاب زدند

هزاران نفر از اعضای اتحادیه های دانش آموزی، معلمان و کارکنان بخش های مختلف دولتی در فرانسه با برگزاری اعتصاب و تظاهرات خواستار افزایش حقوق و دستمزدها و بهبود شرایط زندگی شدند.

اتحادیه های صنفی فرانسه دست به اعتصاب زدند

این تظاهرات در پاریس و شماری دیگر از شهرهای فرانسه برگزار شد. رسانه های محلی اعلام کردند که بیش از 17 هزار نفر در پاریس تظاهرات کردند اما اتحادیه کارگری «کنفدراسیون عمومی کار» شمار معترضان را 50 هزار نفر تخمین زد.
اتحادیه های کارگری که اعتصاب سه شنبه را سازماندهی کرده بودند، امیدوار بودند که تظاهرات آنها درخواست ها برای بهبود شرایط معیشتی و کاری را تقویت کند. این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که معترضان موسوم به «جلیقه زردها» ماه هاست که به سیاست های اقتصادی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه اعتراض دارند. همچنین قرار است تا سال 2022 حدود 120 هزار مورد از مشاغل دولتی کاسته شود.
طبق گزارش ها حدود 24 درصد از معلمان فرانسوی نیز در اعتصاب حضور داشتند. اما اتحادیه های صنفی معلمان تخمین زده اند که از هر 10 معلم فرانسوی چهار نفر در اعتصاب شرکت کردند. معلمان و دانشجویان خواستار بهبود شرایط کلاس های تدریس و افزایش بودجه مدارس هستند. معلمان و دانشجویان طی هفته های اخیر اعتراضات خود را شدت بخشیده اند و تظاهرات آنها عمدتا با عنوان «قلم قرمزها» برگزار می شود.

منبع: ایرنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها