تاکید فرانسه بر حمایت از راهکارهای سیاسی برای بحران لیبی

وزیر امور خارجه فرانسه در سفر به لیبی از پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه مبارزه با تروریسم در جنوب این کشور توسط نیروهای خلیفه حفتر تقدیر کرد.

تاکید فرانسه بر حمایت از راهکارهای سیاسی برای بحران لیبی

نیروهای ارتش مستقر در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر از ماه ژانویه به سمت جنوب لیبی که یک منطقه وسیع بیابانی است گسیل شده‌اند تا با تروریست‌های این منطقه مبارزه کنند.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در سفر خود به این کشور آفریقایی گفت: پیشرفت‌های قابل توجهی در جنوب لیبی در مقابله با گروه‌های تروریستی، سازمان‌های جنایتکار و گروه‌های مسلح خارجی حاصل شده که مدت‌هاست بی‌ثباتی را به منطقه آورده‌اند.

لودریان پس از دیدار با فائز السراج، رئیس دولت وحدت ملی لیبی، از توافق صورت گرفته میان السراج و حفتر در ۲۷ فوریه گذشته در شهر ابوظبی امارات به ریاست غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل در لیبی استقبال کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین قرار است با رئیس عملیات پشتیبانی سازمان ملل در لیبی و خلیفه حفتر دیدار کند.

به گفته وی، این توافق تشکیل یک دولت انتقالی برای ارائه خدمات اساسی به مردم و برگزاری انتخابات پیش از پایان سال را فراهم می‌کند.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت: فرانسه امیدوار است که این توافق هر چه سریع‌تر در یک فضای سازش ملی و همکاری اجرایی شود.

وی مجددا بر حمایت کشورش از راهکارهای سیاسی در لیبی تاکید کرد و گفت: هیچ راه حل نظامی برای بحران کنونی وجود ندارد.

لودریان بر حمایت فرانسه از طرح غسان سلامه برای یکپارچگی موسسات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تا پایان سال میلادی تاکید کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها