برای افسردگی بعد از سفر و مقابله با آن چه کنیم

همیشه راجع به چگونگی سفر یا قبل از اینکه به سفر برویم، صحبت شده است، اما هیچ گاه از کارهای لازم برای مقابله با افسردگی بعد از سفر حرفی به میان نیامده است.

برای افسردگی بعد از سفر و مقابله با آن چه کنیم

در صورتی که بعد از اینکه سفر تمام می شود و پر انرژی به خانه برمی گردید، مدت زمانی طول می کشد تا به خانه عادت کنید و به زندگی در خانه خود برگردید! بسیاری از افراد بعد از سفر برای انجام کارهای روزمره انرژی خود را از دست می دهند و گاهی حتی پیش آمده است که نتوانسته اند به زندگی روزمره برگردند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از سفر به سختی به زندگی و سرکار قبلی خود برمی گردند، این مطلب مجله الی گشت را بخوانید.

نکات مهم برای سفر خانوادگی با ماشین شخصی

مهم نیست که برای چه مدت در سفر بوده باشید، چه یک روز، چه یک ماه یا چندین ماه. زمانی که به خانه می رسید، با احساساتی گیج کننده و سرگردان روبرو خواهید شد. در کل به خاطر داشته باشید که سفر رفتن بسیار آسان تر از برگشتن از سفر است. بسیاری از افراد، اوایل برگشتشان به خانه بسیار خوشحال می شوند. در این مواقع، حس راحتی و آسایش به شما غلبه می کند. چرا که دیگر لازم نیست مدام مراقب گم شدن وسایل خود باشید، در تخت خود به راحتی می خوابید و صبح بدون هیچ نگرانی از حرکت و سفر بیدار می شوید. با دوستان خود پس از مدت ها، ارتباط برقرار می کنید و خانواده خود را می بینید. اما کم کم متوجه تفاوت هایی در حس و حال درونی خود می شوید. ممکن است متوجه شوید که دیگر متعلق به خانه خود نیستید و حتی گاهی با دوستانی که تا قبل از سفر بسیار صمیمی بودید، احساس غریبگی داشته باشید. بعد از این مرحله دچار افسردگی بعد از سفر می شوید.

رزرو آنلاین هتل در سراسر دنیا

در واقع انتظاری که از برگشت به خانه دارید با آنچه که در سفر تجربه کرده اید، بسیار متفاوت است. بسیاری از افرادی که عادت به زیاد سفر کردن ندارند، بعد از سفر و رسیدن به خانه، فکر می کنند که محل زندگی شان نیز همانند آن ها تغییر کرده است در صورتی که اینطور نیست! زمانی که از سفر بر می گردید این شما هستید که تغییر کرده اید ولی شهر شما همانند سابق است، خانواده و دوستان شما همانند سابق زندگی می کنند و در خانه و محله شما هیچ تغییری رخ نداده است. این موضوع در ابتدا شاید باعث جدا شدن شما از خانواده و دوستان شود.

یادتان باشد که حقیقت بازگشت به خانه سخت است و اغلب مردم آن را نادیده می گیرند.
برای بسیاری از افرادی که بعد از سفر مخصوصا سفری طولانی، به خانه برمی گردند، اتفاقی می افتد که ممکن است برای آن آماده نباشند، آن ها دچار افسردگی بعد از سفر می شوند. در واقع سفر، تمام دیدگاه ها و نظریات شما را تغییر داده است. طوری که گویا سفر، چشم سوم شما را باز کرده و اکنون از آنچه که در خانه می بینید، تعجب می کنید. در صورتی که همه چیز به همان صورتی است که شما خانه را ترک کرده بودید. با این موضوع کنار بیایید و بدانید که شما برای همیشه تغییر کرده اید. شاید همیشه این احساس را داشته باشید که هنوز هم در حال سفر هستید و خانه دیگر همان خانه برایتان نیست.

دوستانتان تغییرات درون شما را درک نمی کنند و تفاوت را نمی بینند. ممکن است حتی با عزیزترین افراد زندگی تان نیز احساس غریبگی داشته باشید. برای این جور مواقع چه کارهایی باید انجام دهید؟

برای مقابله با افسردگی بعد از سفر چه چیز نیاز است؟

قطعا که دارو و کارهای این چنینی، راه حل درستی نیست. شما به بینشی رسیده اید و قرار است که این بینش در زندگی به کمک شما بیاید نه اینکه شما را از جامعه ای که در آن زندگی می کنید، دور نگه دارد. باید همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که انسان های زیادی تجربه سفر را در زندگی خود داشته اند و شاید حالت های شما و افسردگی بعد از سفر برای آن ها، طبیعی و موضوعی عادی به نظر برسد. یکی از کارهایی که می توانید در این مواقع انجام دهید، این است که به دنبال افرادی بگردید که همانند شما تجربه سفر داشته باشند. صحبت با این افراد و دانستن تجربیات آن ها آن هم بعد بازگشت از سفر، نه تنها شما را آرام می کند؛ بلکه می توانید دوستانی با تجربیات مشابه با خود پیدا کنید.

سفر بسیار هیجان انگیز است و زندگی شما را پر از شور و شوق و حرکت می کند. ذهن شما را باز می کند و زندگیتان را تغییر می دهد. این موضوع است که برگشت به خانه را برای شما سخت تر می کند. صحبت کردن با افرادی که تجربه سفر داشته اند، راجع به موضوع بالا بسیار کمک کننده است اما یادتان باشد که این افراد تنها تا یک جایی می توانند کمک کننده باشند. در واقع این خودتان هستید که باید با حس افسردگی بعد از سفر مقابله کنید و بتوانید انرژی سفر را در جهتی درست هدایت کنید.

راجع به سفر خود بنویسید

نوشتن خاطرات و تجربیات سفرتان به عنوان یک سفر نامه یا راهنمای سفر می تواند روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و احساسات شما باشد. حتی می توانید بسته به تجربیات جدید خود کاری مناسب با شخصیت جدید خود پیدا کنید و یا اگر شم نویسندگی دارید، برای مجلات و روزنامه های مختلف بنویسید.

بازگشت به خانه را همیشگی ندانید

بسیاری از افرادی که تجربه سفری عالی را پشت سر می گذارند، بعد از سفر و برگشت به خانه، سفر را برای خود تمام شده می پندارند و دچار افسردگی بعد از سفر می شوند. در صورتی که سفر در زندگی شما، مسیری را باز کرده است که برای همیشه ادامه خواهد داشت. فکر نکنید که دیگر سفر تمام شد و شما برای همیشه به خانه بازگشته اید. اکنون شما راه و چاه سفر رفتن را یاد گرفته اید. در نتیجه بهتر و بیشتر می توانید به سفر بروید. از هر موقعیت دیگری که در زندگی روزمره خود یافتید، برای ادامه سفر خود بهره ببرید و سفرتان را برای همیشه در یک نقطه تمام نکنید. جملات زیر را از بزرگان تاریخ به خاطر داشته باشید که:

در سفر شما لال شده و سپس تبدیل به قصه گو خواهید شد. (ابن بطوطه)

سفر با بازگشت شما به خانه پایان نمی پذیرد بلکه این نقطه؛ زمانی است که مفهوم آن آغاز می شود. (آدله فرانکلین)

منزلگاه واقعی هر انسان، خانه وی محسوب نمی شود، بلکه جاده ها خانه ما هستند. زندگی خود سفری است که با گام هایمان در آن رهسپار هستیم. (بروس چاتوین)

انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی است. (اگنس رپلیر)

زندگی در پایان آسایش شما آغاز می شود. (نیل دونالد والش)

خرسندی در چگونگی بازگشت تعریف نمی شود بلکه شامل روش و طریقه سفر خواهد بود. (مارگارت لی)

منبع: الی گشت

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها