لاوروف: با هرگونه مداخله خارجی در امور الجزایر مخالفیم

وزیر خارجه روسیه نسبت به هر گونه تلاش برای برهم زدن ثبات در الجزایر هشدار داده و تاکید کرد، مسکو با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی الجزایر قاطعانه مخالفت می‌کند.

لاوروف: با هرگونه مداخله خارجی در امور الجزایر مخالفیم

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با رمطان لعمامره، معاون نخست وزیر الجزایر و وزیر خارجه این کشور در مسکو با تاکید بر اینکه روسیه تحولات الجزایر را با دقت دنبال می‌کند، گفت: تلاش‌هایی برای برهم زدن اوضاع این کشور صورت می‌گیرد. ما با هرگونه مداخله در الجزایر قاطعانه مخالفت می‌کنیم. این حق ملت الجزایر است که سرنوشت خود را بر اساس قانون اساسی تعیین کنند.

لاوروف در ادامه اظهار کرد: روسیه از طرح الجزایر درباره گفتگوی ملی حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ما در این نشست درباره اوضاع سوریه، لیبی و مالی نیز مذاکره و از تلاش‌های الجزایر برای حل بحران‌ها استقبال کردیم.

لعمامره که همزمان با حفظ سمت وزیر امور خارجه الجزایر نیز هست، به نوبه خود اظهار کرد، تظاهرات الجزایر مساله‌ای داخلی است. وی اطمینان داد که مردم الجزایر با تکیه به خود قادر به رسیدن به راه حلی برای این مشکل هستند و تنها راهکار این موضوع، مذاکره سیاسی داخلی است.

وی گفت: ما به اصل احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها پایبند هستیم.

معاون نخست وزیر الجزایر در دیدار با لاوروف او را در جریان تحولات مربوط به اوضاع کشورش گذاشت.

لعمامره که پیامی از جانب عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری کشورش برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تحویل لاوروف داد، گفت: بوتفلیقه با انتقال قدرت به رئیس جمهور منتخب موافقت کرده است.

وی عنوان داشت: به دنبال ایجاد قانون اساسی جدیدی هستیم که توافق ملی در الجزایر را منعکس می‌کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها