«نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» منتشر شدند


28 اسفند 1397 - 18:01
5c90da7f923ba_5c90da7f923bb
آلبوم‌های «نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» به آهنگسازی مزدک کوهستانی» در دسترس مخاطبان قرار گرفتند.

آلبوم‌های «نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» به آهنگسازی مزدک کوهستانی» در دسترس مخاطبان قرار گرفتند.

 آلبوم‌های «نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» به آهنگسازی مزدک کوهستانی از هنرمندان ایرانی مقیم کشور چین در دسترس مخاطبان قرار گرفتند. این آلبوم‌ها به همت مؤسسه فرهنگی هنری «آوای ماد» تهیه و از سوی شرکت پخش «رها» در بازار توزیع شده‌اند.

آلبوم «نوای کولی» مجموعه‌ای از قطعات موسیقی پاپ است که برای برای گیتار و ارکستر نوشته شده‌اند. بخش‌های گیتار با تکیه بر تکنیک پنجه متداول در فلامنکو نوشته و اجرا شده‌اند ولی مواد و ساختار موسیقی عمدتاً ارتباطی با فلامنکو و حتی آنچه امروزه به آن موسیقی پاپ فلامنکو یا رومبا فلامنکو گفته می‌شود ندارد. این آلبوم شامل موسیقی بی کلام پاپ است گرایش و علاقه اصلی مزدک کوهستانی به گفته خودش موسیقی کلاسیک و تلفیقی است. از این رو در این قطعات در عین سادگی که ویژگی اصلی موسیقی پاپ است به شکل نامحسوسی از ابزارهای تنوع بخش همچون فضاهای پلی مودال، هارمونی‌های کمی پیشرفته‌تر بهره گرفته شده است.

«سرزمین کلاغ‌های مهاجر» نیز اثر دیگر مزدک کوهستانی به گفته وی نشانگر بیان و مشی اصلی او در موسیقی است. این آلبوم شامل هفت قطعه برای ویولن و ارکستر زهی است که با تفکرات موسیقایی قرن بیستمی و با رگه‌هایی از موسیقی ایرانی هرچند نهفته در لایه‌های موسیقی پلی‌تنال و بعضاً آتنال موسیقی غربی تصنیف شده‌اند. به گفته مزدک کوهستانی او در این آلبوم تلاش داشته که از آنچه موسیقی مدرن گفته می‌شود فاصله بگیرد.

مزدک کوهستانی از سال‌های کودکی با ساز تمبک فراگیری موسیقی را آغاز کرد و در ادامه با سازهای دیگر چون ویولن، گیتار، سازهای کوبه‌ای غربی، گیتارباس، پیانو و برخی سازهای ایرانی و همچنین فراگیری دروس آهنگسازی با تاکید بر هارمونی علاقه خود به موسیقی را پیگیری کرد. او از میان معلمان متعددی که از آنان موسیقی فرا گرفته بیش از همه خود را مرهون بهمن رجبی برای آشنایی با موسیقی ایرانی و مخصوصاً مفاهیم مقوله ریتم و محسن الهامیان برای دریچه‌ای که به دنیای هارمونی بر او گشود می‌داند.

مزدک کوهستانی درباره فعالیت‌های حرفه‌ای خود می‌گوید: «من در سال ١٣٨٠ برای یک تئاتر موسیقی ساختم که به نوعی اولین کار جدی من محسوب می‌شد. در ١٣٨١ با یک گروه فیلمسازی برای ساخت موسیقی فیلم آشنا شدم. در حالی که قصد داشتم اثری که از قبل مشغول نوشتن آن بود را گسترش داده و برای فیلم تنظیم کنم، کنسل شدن کل آن پروژه من را بر آن داشت که کارش را به هزینه شخصی اجرا و ضبط کنم. نتیجه بخشی از آن قطعه رازها است که در آلبوم سرزمین کلاغ‌های مهاجر به عنوان اولین قطعه گنجانده شده است. این قطعه همچنین در سال ١٣٩٠ توسط ارکستر «کامه راتا» و به رهبری «کیوان میرهادی» در کنسرتی که به اجرای آثار آهنگسازان مدرن ایرانی اختصاص داشت و در کنار آثار آهنگسازان پیشکسوت و بنامی چون علیرضا مشایخی و محمد رضا درویشی اجرا شد.»

آلبوم‌های «نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» به آهنگسازی مزدک کوهستانی» در دسترس مخاطبان قرار گرفتند.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5c90da7f923ba_5c90da7f923bb
28 اسفند 1397 - 18:01

آلبوم‌های «نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» به آهنگسازی مزدک کوهستانی» در دسترس مخاطبان قرار گرفتند.

 آلبوم‌های «نوای کولی» و «سرزمین کلاغ‌های مهاجر» به آهنگسازی مزدک کوهستانی از هنرمندان ایرانی مقیم کشور چین در دسترس مخاطبان قرار گرفتند. این آلبوم‌ها به همت مؤسسه فرهنگی هنری «آوای ماد» تهیه و از سوی شرکت پخش «رها» در بازار توزیع شده‌اند.

آلبوم «نوای کولی» مجموعه‌ای از قطعات موسیقی پاپ است که برای برای گیتار و ارکستر نوشته شده‌اند. بخش‌های گیتار با تکیه بر تکنیک پنجه متداول در فلامنکو نوشته و اجرا شده‌اند ولی مواد و ساختار موسیقی عمدتاً ارتباطی با فلامنکو و حتی آنچه امروزه به آن موسیقی پاپ فلامنکو یا رومبا فلامنکو گفته می‌شود ندارد. این آلبوم شامل موسیقی بی کلام پاپ است گرایش و علاقه اصلی مزدک کوهستانی به گفته خودش موسیقی کلاسیک و تلفیقی است. از این رو در این قطعات در عین سادگی که ویژگی اصلی موسیقی پاپ است به شکل نامحسوسی از ابزارهای تنوع بخش همچون فضاهای پلی مودال، هارمونی‌های کمی پیشرفته‌تر بهره گرفته شده است.

«سرزمین کلاغ‌های مهاجر» نیز اثر دیگر مزدک کوهستانی به گفته وی نشانگر بیان و مشی اصلی او در موسیقی است. این آلبوم شامل هفت قطعه برای ویولن و ارکستر زهی است که با تفکرات موسیقایی قرن بیستمی و با رگه‌هایی از موسیقی ایرانی هرچند نهفته در لایه‌های موسیقی پلی‌تنال و بعضاً آتنال موسیقی غربی تصنیف شده‌اند. به گفته مزدک کوهستانی او در این آلبوم تلاش داشته که از آنچه موسیقی مدرن گفته می‌شود فاصله بگیرد.

مزدک کوهستانی از سال‌های کودکی با ساز تمبک فراگیری موسیقی را آغاز کرد و در ادامه با سازهای دیگر چون ویولن، گیتار، سازهای کوبه‌ای غربی، گیتارباس، پیانو و برخی سازهای ایرانی و همچنین فراگیری دروس آهنگسازی با تاکید بر هارمونی علاقه خود به موسیقی را پیگیری کرد. او از میان معلمان متعددی که از آنان موسیقی فرا گرفته بیش از همه خود را مرهون بهمن رجبی برای آشنایی با موسیقی ایرانی و مخصوصاً مفاهیم مقوله ریتم و محسن الهامیان برای دریچه‌ای که به دنیای هارمونی بر او گشود می‌داند.

مزدک کوهستانی درباره فعالیت‌های حرفه‌ای خود می‌گوید: «من در سال ١٣٨٠ برای یک تئاتر موسیقی ساختم که به نوعی اولین کار جدی من محسوب می‌شد. در ١٣٨١ با یک گروه فیلمسازی برای ساخت موسیقی فیلم آشنا شدم. در حالی که قصد داشتم اثری که از قبل مشغول نوشتن آن بود را گسترش داده و برای فیلم تنظیم کنم، کنسل شدن کل آن پروژه من را بر آن داشت که کارش را به هزینه شخصی اجرا و ضبط کنم. نتیجه بخشی از آن قطعه رازها است که در آلبوم سرزمین کلاغ‌های مهاجر به عنوان اولین قطعه گنجانده شده است. این قطعه همچنین در سال ١٣٩٠ توسط ارکستر «کامه راتا» و به رهبری «کیوان میرهادی» در کنسرتی که به اجرای آثار آهنگسازان مدرن ایرانی اختصاص داشت و در کنار آثار آهنگسازان پیشکسوت و بنامی چون علیرضا مشایخی و محمد رضا درویشی اجرا شد.»

منبع: مهر

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


1980

نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks
;
پیشنهاد ما
رئیس مجلس برای اقناع نمایندگان رابطانی دارد/ دنبال اصلاح‌طلب‌های ضعیف‌تر که برویم، مظلمه‌اش می‌ماند/ مجلس بعدی یکدست است و اصولگرا/ رابط مشخص رهبری برای ارتباط با سران قوا
پرفسور کردوانی: سیل از مدیریت سد می‌آید نه از خود سد/ تصور نکنیم که این بارندگی‌ها، تابستان بدون خشکسالی در پی دارد
باید از مردم عذرخواهی کنیم / از روزی که دنبال ژن برتر رفتیم، اصلاح‌طلبی هویت خود را از دست داد/  در خبرگان به کسانی رای دادم که دیناری قبولشان نداشتم/ شما که می‌گویید "رضاشاه روحت شاد"، از او چه سراغ دارید؟ چهار تا سد؟
احتمال کودتای آمریکا دانشجویان را به تسخیر سفارت وادار کرد/ دانشجویان براساس درک واقعیت‌ها اقدام کردند/ سازمان‌های بین المللی اذعان دارند که ایران به مذاکره پایبند بوده است
تمام حواشی تماس‌های تلفنی ترامپ؛ از قطع کردن بدون خداحافظی تا شایعه شنود روسها / روش ترامپ در گفتگوی تلفنی چیست و چرا اصرار دارد ایرانی‌ها با او تماس بگیرند؟
رفع حصر شروع شده اما تدریجی است/ تُن صدای رئیس‌جمهور و بردارش شباهتی ندارد/ رئیسی با روحانی، مثل ناطق با خاتمی رفتار کند
آماده ام با ترامپ در مقابل دوربین های تلویزیونی مذاکره کنم