علت خطا در رجیستری گوشی مسافری چیست؟

اخیرا بسیاری از کاربران برای رجیستری گوشی مسافری با خطا مواجه شدند که در همین رابطه سامانه ثبت و رجیستری گوشی های تلفن همراه با انتشار اطلاعیه‌ای دلیل آن را اعلام کرد.

علت خطا در رجیستری گوشی مسافری چیست؟

در طول هفته گذشته سامانه ثبت گوشی های مسافری گمرک به صورت آنلاین به سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه متصل شده است که بر اساس آن پس از اینکه کاربران عوارض را پرداخت کردند و شناسه IMEI دستگاه تلفن همراه در گمرک نیز ثبت شد، در همان زمان یک کد فعال‌سازی به شماره همراه مسافر به صورت پیامک ارسال می‌شود. اما در روزهای گذشته کاربران برایرجیستری گوشی مسافری با پیام خطای «کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است» روبه‌رو می‌شوند.


سامانه همتا در خصوص مشکل به وجود آمده اطلاعیه‌ای را صادر کرده که متن آن به شرح زیر است:

مسافر گرامی، اگر در زمان ثبت دستگاه و گوشی موبایل خود در سامانه گمرک، با خطای کد متناظر گمرکی برای این شناسه (IMEI) تعریف نشده است مواجه می‌شوید، به این نکته توجه کنید که این خطا به دلیل آن است که شناسه IMEI دستگاه شما، پیش از برقراری ارتباط آنلاین گمرک و همتا، در گمرک ثبت و شناسه پرداخت برای آن تولید شده است، اما بعد از برقراری ارتباط برخط (آنلاین)، برای پرداخت عوارض آن اقدام شده است. اطلاعات دستگاه‌های این متقاضیان، بعد از بررسی‌های لازم، در قالب فایل برای سامانه همتا ارسال خواهد شد و در این صورت، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای آنها ارسال می‌شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها