گرانی گوشت سبب رونق بازار ماهی‌فروشان مازندران شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران با اشاره به صید پنج هزار تنی و رونق عرضه ماهیان دریایی در بازار گفت: گرانی گوشت سبب رونق بازار ماهی‌فروشان مازندران شد.

گرانی گوشت سبب رونق بازار ماهی‌فروشان مازندران شد

قاسم کریم‌زاده امروز در حاشیه بازدید از صید ماهیان استخوانی در شرکت تعاونی ماهیگیران پره شاهد شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: در آستانه فرار رسیدن سال نو اکثر خانواده‌ها برای شب عید از ماهی به‌ویژه ماهی سفید به عنوان یک سنت استفاده می‌کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مطلوب حاکم بر استان، خوشبختانه روند صید ماهیان روند مطلوبی بوده و از ابتدای فصل صید سال جاری، بیش از پنج هزار تن ماهی توسط صیادان تعاونی‌های پره صید و روانه بازار شد که 75 درصد از گونه‌ها مربوط به ماهی سفید و 25 درصد دیگر ماهی کفال و سایر گونه‌ها بود.

تسهیلات 80 درصدی سازمان جهاد کشاورزی به پرورش‌دهندگان ماهی گرکان | مصرف ماهی در ایران با مصرف جهانی فاصله دارد بزرگترین مجتمع ماهیان خاویاری در استان گلستان احداث می‌شود

کریم‌زاده گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان صید افزایش 150 درصدی را نشان می‌دهد ضمن اینکه ارزش اقتصادی صید پره تاکنون 175 میلیارد تومان برآوردشده که از این لحاظ رشد 190 درصدی داشته است.

جانشین مدیرکل و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران تصریح کرد: سرانه صید هر شرکت تاکنون 95 تن بوده است. 54 شرکت تعاونی صیادی پره با جمعیتی حدود چهار هزار صیاد از طریق صید و صیادی در استان امرار معاش می‌کنند.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    بنده خدا ماهی سر به فلک کشیده پیاز و تربزه و سبزی خوردن و کاهو که تولید داخل است خود را بالا کشیده اند گوشت و ماهی که جای خود دارد غلامی گفته بود درخت گردکان به این بلندی درخت خربزه چقدر بلند است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها