گوترش خواستار خلع سلاح گروهای مسلح لبنانی شد

دبیرکل سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود پیرامون اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید لبنان خواستار انجام تمامی اقدامات ضروری برای خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان شد.

گوترش خواستار خلع سلاح گروهای مسلح لبنانی شد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در این گزارش، دولت جدید لبنان به ریاست سعد الحریری را به پایبندی به سیاست خویشتن‌داری و طرف‌های لبنانی را به عدم دخالت در جنگ سوریه و دیگر منازعات منطقه‌ای فراخواند.

گوترش طرفین را به تقویت تلاش‌ها در راستای پایبندی کامل به قطعنامه ۱۷۰۱ جهت حفظ آرامش و ثبات چندین ساله در کشور فراخواند و گفت: عدم رعایت آن موجب تشدید تنش و اقدامات خصمانه می‌شود.

وی نگرانی شدید خود را نسبت به ادامه پرواز جنگنده‌های اسرائیلی که ناقض قطعنامه ۱۷۰۱ و حاکمیت لبنان است ابراز کرد و ضمن محکومیت تمامی تجاوزات به حاکمیت لبنان از اسرائیل خواست تا این اقدامات را متوقف کند.

دبیر کل سازمان ملل از کشورهای عضو این سازمان خواست به مسئولیت‌های خود طبق قطعنامه مربوط به منع فروش و تقدیم سلاح و مهمات به گروه‌ها و یا اشخاص در لبنان عمل کنند.

وی همچنین از دولت لبنان خواست تا همه تدابیر ضروری را برای تضمین اجرای کامل بندهای مربوطه در توافقنامه طائف و دو قطعنامه ۱۵۵۹ و۱۶۸۰ مبنی بر خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان به کار گیرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها