اخراج رئیس پلیس پاریس؛ پاسخ دولت فرانسه به خشونت‌های شنبه‌های جلیقه زرها

با تداوم خشونت‌ها در شنبه‌های اعتراضی در پاریس، نخست وزیر فرانسه ضمن اعلام برکناری رئیس پلیس پاریس از تشدید اقدامات و مجازات برای شرکت در تظاهرات ممنوعه خبر داد.

اخراج رئیس پلیس پاریس؛ پاسخ دولت فرانسه به خشونت‌های شنبه‌های جلیقه زرها

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه بعد از شروع دوباره خشونت‌های پاریس توسط جلیقه زردها در روز شنبه اظهار کرد که رئیس جمهور فرانسه از دولت خواسته است تا پاسخی مناسب به این خشونت‌ها داده شود.

فیلیپ در ادامه اداره پلیس پاریس را به دلیل عدم اجرای اقدامات امنیتی دولت مسؤول ناکارآمدی‌ها دانست و گفت: این کمبودها موجب شده است که دستگاه اجرایی استراتژی‌های جدیدی را اتخاذ کند که رده‌های بالای اداره پلیس در بر می‌گیرد. اولین استراتژی جدید دستگاه اجرایی اخراج میشل دلپوش، رئیس پلیس پاریس است که باید در کمتر از ۴۸ ساعت اجرا شود.

ادوارد فیلیپ همچنین اعلام کرد روز چهارشنبه در نشست کابینه رئیس جمهور دیدیه لالمان را که در حال حاضر رئیس پلیس نوول آکیتن است به عنوان رئیس پلیس پاریس انتخاب خواهد کرد و وزیر کشور به وی یک نامه واضح برای ماموریتش ارائه خواهد داد و لالمان باید هر چه سریع‌تر تغییرات لازم در گروهش را پیشنهاد دهد.

برکناری رئیس پلیس به دنبال انتقادها از دستور نامناسب به نیروهای امنیتی برای استفاده از گلوله‌های پلاستیکی صادر شده است.

به گفته فیلیپ برگزاری تظاهرات در شانزلیزه و دیگر مناطق در صورت مشاهده ازاذل و اوباش در این مکان‌ها ممنوع و جریمه شرکت در تظاهرات ممنوعه از ۳۸ یورو به ۱۳۵ یورو افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها