هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

قزوین-جانشین نیروی انتظامی کشور گفت: 10 اولویت مهم در سال آینده برای ارتقاء جایگاه پلیس عملیاتی می شود که هوشمند سازی، کاهش سرق و سوانح جاده ای ومبارزه با مواد مخدر و قاچاق از آن جمله است.

هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

روز سه شنبه در مراسمی با حضور سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور. آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین. زاهدی استاندار، داوود محمدی و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سردار شاهرخی فرمانده سپاه و جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی ضمن تقدیر از خدمات ۴۳ ماهه سردار محمودی فرمانده سابق، سرهنگ مهدی حاجیان به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان قزوین منصوب و معرفی شد.

هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در مراسم معارفه فرمانده جدید ناجا در قزوین گفت: امیدواریم سال آینده با سخت کوشی و تلاش بیشتر و لطف الهی بتوانیم از مشکلات عبور کرده و با سربلندی در مسیر ارزش‌ها گام برداریم.

وی افزود: به برکت خون شهدای پلیس و تلاش مجموعه نیروی انتظامی شاهد امنیتی پایدار در کشور هستیم و تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز از این نیرو که نیمی از آنها پس از انقلاب شهید شده‌اند بیانگر تعهد نیروی انتظامی در دفاع از ارزش هاست.

سلمیانی گفت: به طور میانگین سالانه حدود ۷۰ شهید تقدیم امنیت کشور می‌کنیم و با افتخار آماده‌ایم از امینت مردم صیانت کنیم.

ناجا پاسدار ارزشهای اسلامی است

وی یادآور شد: نیروی انتظامی مسئول امنیت و آرامش جامعه است و امروز دغدغه همه جوامع همین امنیت است که باید حفظ شود.

سلیمانی تصریح کرد: پلیس مسئول آرامش کشور است و باید به جایگاهی برسیم تا اگر مال باخته‌ای یا مظلومی در جامعه باشد راه نجات خود را در مراجعه به پلیس بداند و چراغ گردان پلیس در شهر و جاده آرام بخش مردم و رعب آور برای متخلفان باشد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: پلیسی که می‌خواهد در تراز نظام اسلامی باشد باید در مسیر صیانت و پاسداری از ارزشهای این ملت حرکت کند و برقرار کننده امنیت و آرامش جامعه باشد.

هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

وی بیان کرد: امروز مردم در همه شئون زندگی در سفر و حضر به امنیت نیاز دارند و همین امنیت موجب توسعه دیگر بخش‌ها می‌شود و رکن اصلی امنیت کشور در گرو تلاش نیروی انتظامی است.

سلیمانی ظهار داشت: ناجا یک سازمان بزرگ است که در مأموریت‌های ۵ گانه نقش مهمی در ثبات و آرا مش جامعه دارد و همه برنامه‌های ما در مسیری است که این نیرو در تراز جایگاه نظام قرار گیرد.

وی گفت: رهبری فرمودند پلیس باید مردم دار، مقتدر، مؤمن و متدین و انقلابی و در تراز و شأن جمهوری اسلامی باشد که خوشبختانه به این تراز نزدیک شده‌ایم.

سلیمانی افزود: جهت گیری ناجا به فرموده رهبری تاکنون درست بوده و در مسیر تراز شدن با نظام حرکت کرده و برای تحقق این امر نظام نامه نوشتیم و سیر تکاملی این مجموعه مستمر بوده و رشد آن محسوس است و هر سال یک گام به جلو برداشته‌ایم.

وی افزود. پلیس باید مقتدر، مهربان، توأم با رأفت اسلامی، آگاه ه و هوشیار بوده و حواسش جمع باشد و درست تشخیص دهد و برنامه داشته و ویترین نظام باشد تا مردم در کنارش احساس آرامش کنند و البته متخلفان هم از اقتدار و حضور پلیس بترسند.

سلیمانی در خصوص اولویت‌های پلیس در سال آینده گفت: با آسیب شناسی گذشته ۱۰ اولویت کلیدی داریم که کاهش سوانح جاده‌ای از آن جمله است.

هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

وی افزود: هر چند کشته‌های سوانح جاده‌ای از سالانه ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر رسیده اما باز هم باید کمتر شود و به میانگین سالی دو هزار نفر و در سر جمع به شش هزار نفر در سال در سوانح فوتی، جراحتی و خسارتی برسد.

جانشین نیروی انتظامی کشور یادآور شد: موضوع بعدی کاهش سرقت است که در اولویت قرار دارد و اگر این کار محقق شود ۲۰ درصد امنیت و آرامش مردم تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: هر چند در سرقت شاهد کاهش بودیم اما در سرقت‌های خرد شاهد افزایش هستیم که ناشی از مشکلات اقتصادی است.

سلیمانی افزود: مبارزه با مواد مخدر، توسعه خدمات فراگیر به مردم و تسهیل در امور با کمترین زمان و هوشمند سازی پلیس در دستور بعدی است که با جدیت در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: نوپدید ترین تجهیزات برای هوشمند سازی پلیس استفاده خواهد شد و مبارزه با فضاسازی مجازی، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت هم از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی است تا امنیت اقتصادی بیشتر شود و در این میان برخورد با آسیب‌های اجتماعی و آماده شدن برای رزم در مرزها از دیگر برنامه هاست.

هوشمند سازی پلیس و مبارزه قاطع با متخلفان از اولویتهای پلیس است

سردار سلیمانی یادآور شد: آموزش و مهارت بخشی و حرفه‌ای گرایی از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد تا پلیس است مقتدر تر در صحنه باشد.

وی بیان کرد: امروز پلیس زحمت کش ترین گروه جامعه است و در بیش از دو سوم سال همواره در آماده باش کامل هستیم و همه جا حضور داریم و در محیط پر آسیب و پر مخاطره در جاده و شهر و روستا با حداقل حقوق و معیشت در خدمت مردم هستیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سردار محمودی، سرهنگ مهدی حاجیان به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها