سعادتی که نصیب عاشقان خدا می‌شود؛

اعتکاف دعوتنامه‌ای خاص از سوی خدا

در آخرین روز‌های سرد سال بوی مهربانی و معنویت به مشام می‌رسد؛ دست‌های قنوت بی‌قرار بال گشودن در فضای قرب الهی هستند تا همچون پروانه‌ای سبک بال در آسمان رحمت و فضیلتش پرواز کنند.

اعتکاف دعوتنامه‌ای خاص از سوی خدا

این روز‌ها که همه در تب و تاب تدارک جشن سال نو هستند، برخی‌ها سعادت بزرگی نصیبشان شده است و یک دعوت‌نامه از سوی خدا دریافت کرده‌اند تا چند روزی را مهمان خلوتگه یار باشند. دعوت‌نامه‌های اعتکاف امسال هم به نام آن‌هایی که لیاقت حضور در این مهمانی بزرگ را داشتند مهر خورده است و تنها یک روز دیگر تا قرار عاشقی مانده است؛ وعده‌ای هر ساله برای درک خاص‌ترین و ناب‌ترین دقایق زندگی.

در آخرین روز‌های سرد سال بوی مهربانی و معنویت به مشام می‌رسد؛ دست‌های قنوت بی‌قرار بال گشودن در فضای قرب الهی هستند تا همچون پروانه‌ای سبک بال در آسمان رحمت و فضیلتش پرواز کنند. محفلی برای انس با خدا قرار است برپا شود تا همه از کوچک و بزرگ بر خوان رحمتش بنشینند و از فضائل آن کسب فیض کنند و برای یک مهمانی بزرگتر که همه به آن دعوت خواهند شد آماده شوند.

سعادتی که نصیب عاشقان خدا شد

اعتکاف فرصتی برای درددل با خدا و دل بریدن از دنیا و صیقل دادن روح از کینه‌ها و کدورت ها...

مردم مومن کرمانشاه هم این روز‌ها در کنار تکاپو برای برپایی جشن‌های سال نو خود را برای این مراسم معنوی هم آماده می‌کنند.

حضور چشمگیر جوانان در مراسم اعتکاف

عباس سروری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: مردم در نقاط مختلف کرمانشاه به خصوص در شهر کرمانشاه استقبال خوبی از ثبت نام در مراسم اعتکاف به عمل آوردند و در این میان حضور جوانان و نوجوانان چشمگیر بوده است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه* تاکنون ۶۰۰ نفر در مساجد جامع و مسجد النبی شهرستان کرمانشاه ثبت‌نام کرده اند.

سروری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بیش از یک هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کنند، گفت: در روز‌های بیست و هفتم تا بیست و نهم اسفند ماه ثبت نام در مسجد حاج شهبازخان نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در دو مسجد جامع و حاج شهبازخان ثبت نام از معتکفین به صورت حضوری انجام می‌شود.

سروری با اعلام اینکه ثبت نام از معتکفین تا روز بیست و نهم اسفند ادامه دارد، بیان کرد: مراسم اعتکاف از شب بیست ونهم آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مسجد جامع برای خواهران و مساجد حاج شهبازخان و مسجدالنبی (ص) برای حضور معتکفین برادر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری محافل انس با قرآن، سخنرانی، مداحی و اجرای ویژه برنامه‌هایی با حضور کارشناسان مذهبی طی روز‌های اعتکاف برنامه ریزی شده افزود: مردم باید از این فرصت ارزشمند اعتکاف که به تعبیر مقام معظم رهبری از رویش‌های انقلاب است برای داشتن زندگی بهتر و روحیه بهتر برای خدمت به دیگران استفاده کنند تا مورد توجه خداوند و ائمه معصومین باشد.

پیش‌بینی حضور ۲۵۰۰ معتکف در مساجد

علیرضا قبادپور، کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵۰۰ کرمانشاهی در مساجد استان معتکف شوند.

وی از آمادگی ۳۵ مسجد در سطح استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و اظهار داشت: ثبت‌نام از معتکفان در سطح استان کرمانشاه از روز جمعه آغاز خواهد شد.

این مسئول افزود: برگزاری مراسم اعتکاف در ۲ مسجد جامع برای زنان و مسجد حاج شهباز خان برای مردان قطعی شده است و در صورت نیاز از ظرفیت مسجد النبی برای برادران و مسجد چهارمین شهید محراب برای زنان استفاده خواهد شد.

کارشناس امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه روز‌های ثبت‌نام در هر شهرستان متفاوت است، تصریح کرد: ثبت‌نام از معتکفان در شهرستان کرمانشاه از روز جمعه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۵۰۰ نفر در کل استان معتکف شدند که ۱۱۰۰ از این تعداد مربوط به شهرستان کرمانشاه بودند.

قبادپور با بیان اینکه این آئین معنوی در روز‌های بیست و نهم اسفند تا دوم فروردین مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال شاهد حضور همین تعداد معتکف در سطح مساجد استان باشیم.

وی عنوان کرد: در طول مدت ثبت‌نام زنان متقاضی حضور در مراسم اعتکاف می‌توانند عصر‌ها در مسجد جامع و مردان با مراجعه به مسجد حاج شهباز خان صرفاً به صورت حضوری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها