ونزوئلا به روسیه نفت صادر می‌کند

ونزوئلا ممکن است نفتی که پیش از این به مقصد آمریکا صادر می‌کرد را به روسیه و سایر کشورها ارسال کند.

ونزوئلا به روسیه نفت صادر می‌کند

مانوئل کِوِدو، وزیر نفت ونزوئلا و رئیس شرکت PDVSA که امسال ریاست اوپک را برعهده دارد، در حاشیه دیدار کمیته نظارتی اوپک پلاس در باکوی آذربایجان به رویترز گفت: ونزوئلا که اواخر ژانویه با تحریم‌های نفتی آمریکا روبرو شد، درباره این که نفتش را به چه منطقه‌ای روانه کند، تصمیم خواهد گرفت و یکی از اهداف اصلی این کشور، تقویت روابط با روسیه است.

روسیه یکی از حامیان و متحدان دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در جنگ قدرت در این کشور آمریکای لاتین است که صاحب بزرگترین ذخایر نفتی جهان است. در حالی که آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور دولت موقت به رسمیت شناخته‌اند، روسیه سالهاست که میلیاردها دلار در قالب وام و سرمایه گذاری به ونزوئلا سرازیر کرده است.

در نشانه دیگری از روابط نزدیک میان مادورو و روسیه، مانوئل کِوِدو در باکو اعلام کرد که اوایل ماه میلادی آینده برای گشایش دفتر شرکت PDVSA، به مسکو خواهد رفت. رئیس جمهور ونزوئلا ماه جاری دستور داد دفتر این شرکت از لیسبون به مسکو منتقل شود.

وزیر نفت ونزوئلا همچنین اظهار کرد بندر خوزه که پایانه اصلی صادرات نفت ونزوئلا است، به فعالیت عادی بازگشته است. قطعی گسترده برق در ونزوئلا که اخیراً روی داد، تولید نفت و عملیات فرآوری نفت و همچنین فعالیت پایانه صادرات نفت این کشور را متوقف کرده بود.

رویترز هفته گذشته گزارش کرده بود بیش از شش میلیون بشکه نفت ونزوئلا در ۱۱ نفتکش که قرار بود به آمریکا صادر شود، به دلیل تحریم‌های واشنگتن در آتلانتیک سرگردان هستند. شرکت PDVSA خواستار پیش پرداخت برای محموله‌های نفتی شده اما شرکت‌های آمریکایی به دلیل تحریم‌های دولت این کشور، قادر نیستند به PDVSA پول پرداخت کنند و ملزم شده‌اند پول نفت را به حسابی واریز کنند که در اختیار مخالفان دولت ونزوئلا است.

این وضعیت باعث شد پالایشگاه‌های آمریکایی والرو انرژی و سیتگو پیشنهاد کنند نفت که پیش از تحریم‌ها بارگیری شده بود، پس داده شود و شرکت شورون نیز نتوانست پول نفتی که خریداری کرده بود را پرداخت کند.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها