امروز باید حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندان‌مان بگوییم

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه وقت آنست که حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندانمان نشان دهیم، گفت: در کتاب‌های درسی که خبری نیست، باید این کار را خودمان انجام دهیم.

امروز باید حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندان‌مان بگوییم

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در رشته توییتی به بیان جنایات آمریکا در جهان پرداخته است.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

تاریخ غرب وحشی را برای فرزندانمان بگوییم تحلیل‌های مختلفی برای حمله تروریستی به نمازگزاران نیوزیلند شده، نژادپرستی، مشکلات روانی و… اما موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، خشونت تاریخی نهفته در فرهنگ غربی است که هر از چندی با حوادث آشکار و غیر آشکار در جهان خود رانشان می‌دهد.

از خشونت تاریخی غرب چگونه باید سخن گفت که همه چیز را در برگیرد؟ از قتل عام ۱/۵ میلیون الجزایری با شکنجه و اعدام دسته جمعی استعمارگران فرانسوی؟ از نسل کشی ۸۰۰ هزار روآندایی توسط فرانسه؟ از کشتار میلیون‌ها نفر در شکنجه‌گاه‌ها، تبعیدگاه‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری در هندوستان، عراق، آفریقا، یمن...

در طول ۴۰۰ سال استعمار انگلیس! کشتار قریب به ۱۰۰ میلیون سرخپوست آمریکایی توسط کشورهای استعمارگر اروپایی خصوصاً اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلستان در کوره‌های آدم‌سوزی، تله‌های انسانی، اعدام‌های دسته‌جمعی، بریدن سر، مصله کردن، کشتار نوزادان، ایجاد بیماری‌های کشنده، عقیم‌سازی و… برای تصاحب سرزمینشان؟

از کشته شدن صد میلیون انسان در ۲ جنگ جهانی که عاملش اروپایی‌ها بودند یا از کشته شدن ۴ میلیون نفر در ویتنام توسط آمریکایی‌ها؟ قاتل امروز نیوزیلند اهل استرالیا بود، مهاجران انگلیسی مجرمین جانی و سابقه‌دار اروپایی را با کشتی به استرالیا آورده وبا سیاست امحاء بومیان، آنها را قتل عام کردند

این توحش و خشونت در تاریخ و فرهنگ غرب بوده و نهادینه شده است. همیشه بوده و هیچ گاه ترک نشده ولی رسانه‌ها آن را کادو پیچی کردند و برای ما تصویر یک کت و شلوار پوش ادکلن زده با پز عقلانیت، منطق، قانون و حقوق بشر ساختند.

آبراهام لینکلن قاتل را قهرمان، پایان دهنده به نژادپرستی و برده داری معرفی کردند. فرانسه با تاریخی جنایت بار تر از همه کشورهای جهان را، مهد حقوق بشر و منطق جا زدند. بزرگترین کارخانه‌های اسلحه‌سازی و تولید سلاح‌های شیمیایی، اتمی و… در آمریکا و اروپاست و خاورمیانه به دروغ مهد تولید ناامنی معرفی می‌شود.

غرب در تمام این دوران بارها و بارها برای رسیدن به اهداف زیاده خواهانه‌اش در فلسطین، خاورمیانه، بوسنی، آمریکای جنوبی و… قانون‌ها، کنوانسیون‌ها و حقوق بشر فانتزی را زیر پا گذاشت ولی در ذهن شیفتگان غرب، همیشه این تناقض‌ها نادیده گرفته یا توجیه شد.

وقتی اتفاقی نظیر کشتار نیوزیلند، روکش زرورقی را کنار زد، رسانه‌ها دست بکار شدند و دوباره تلاش کردند تصویر مخدوش شده را روتوش کرده و قاتل را روانی و قانون‌گریز توصیف نمایند. بی‌بی‌سی حتی حاضر نشد عنوان تروریست را برای او بکار ببرد تا این عنوان را اختصاصی مسلمانان نگهدارند.

قاتل نمازگزاران مسجد نیوزلند روی خشاب اسلحه‌اش با نوشتن اسامی فرماندهان اروپایی جنگ با مسلمانان، که همان اسلاف قاتلش بودند بخوبی به خشونت تاریخی فرهنگ غربی اشاره کرد.

وقت آنست که حقیقت فرهنگ مولد خشونت غرب را به فرزندانمان نشان دهیم. از تاریخ این کشتارها در کتاب‌های درس تاریخ آموزش و پرورش که اثری نیست! خودمان برای بچه‌هایمان بگوییم تا لااقل در نسل بعدی شیفتگی و فریفتگی غرب جای خود را به انزجار از بد سابقگی غربی‌ها و باورمندی به بی‌نیازی از غرب و غربی بدهد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها