معرفی بازی FORZA HORIZON 4 و نقد و بررسی آن

اگر علاقه‌مند به بازی‌های مسابقه‌ای و رانندگی هستید و در عین حال دوست دارید خود را در مسابقات مختلف و فضایی نو و متفاوت به چالش بکشید، بهتر است بازی Forza Horizon 4 ( فورزا هورایزن 4 ) را امتحان کنید.

معرفی بازی FORZA HORIZON 4 و نقد و بررسی آن

چرا که یکی از برترین بازی های شرکت مایکروسافت با همکاری Playground Games سری بازی‌های Forza Horizon است که در نوع open world ساخته شده است. سری اول این بازی در سال 2012 برای ایکس باکس 360 منتشر شد. سری دوم این بازی‌ها نیز در سال 2014 برای پلتفرم ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 منتشر شد.

سری چهارم بازی Forza Horizon در تاریخ دوم اکتبر 2018 منتشر شد و به جرأت می‌توان گفت که این بازی، یکی از بهترین بازی های ریسینگ یا مسابقه‌ای و رانندگی دنیا است. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی این بازی می‌پردازیم. البته ناگفته نماند که پیدا کردن ویژگی منفی برای این بازی کاری آسان نیست زیرا ویژگی‌های مثبت بازی به طور کامل نکات منفی را پوشش داده‌اند! بازی forza horizon 4 برای Xbox one منتشر شده و علاوه بر این، نسخه ویندوز ده آن هم منتشر شده است. البته جالب است بدانید که بازی Forza Horizon 4 برای PS4 منتشر نشده است.

Forza Horizon 4 ، شگفتی شرکت مایکروسافت
نسخه قبلی بازی Forza Horizon ، یکی از بهترین بازی های ریسینگ و مسابقه‌ای بود. این بازی نقشه‌ای وسیع داشت؛ ویژگی‌ای که بسیاری از بازیکنان به آن علاقه دارند و دوست دارند در محیطی گسترده و با گزینه‌های انتخابی بیشتر بازی کنند. گرافیک بازی نیز بسیار قوی بود و بازیکن را محو تماشای جزییات و تصویرسازی بی‌نظیر می‌کرد.

اصولا ساخت سری‌های مختلفی از یک بازی، یک خطرپذیری بزرگ برای شرکت سازنده محسوب می‌شود و تجربه نشان داده است معمولا این عمل با شکست روبه‌رو می‌شود؛ اما چیزی که برای این سری بازی‌ها اتفاق افتاد، کاملا برعکس بود. این بازی هر سری موفق‌تر از سری قبلی ظاهر شده است و روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود.

در بازی Forza Horizon 4 ، ویژگی‌های مثبت زیادی دیده می‌شود و همه این ویژگی‌ها نشان‌دهنده سیاست صحیح شرکت سازنده است که سعی کرده است تمام ویژگی‌های بازی قبلی را به گونه‌ای ارتقا دهد و از نقاط ضعف سری‌های قبلی درس بگیرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های بارز این بازی می‌پردازیم.

تغییر فصل‌ها در بازی فورزا هورایزن 4
ترفند جدیدی که در بازی فورزا هورایزن به کار گرفته شده است، تغییر فصل‌ها است. برخی، تکراری بودن حال و هوای نقشه بازی را یکی از ایرادهای این بازی می‌دانند؛ زیرا مسابقات بازی جدید در بریتانیا انجام می‌شود و منتقدان معتقد هستند فضای انگلستان با فضایی که استرالیا دارد، تقریبا یکسان است. مسابقات سری سوم بازی فورزا هورایزن در استرالیا برگزار می‌شد و همین امر موجب شده بود تا برخی از این نقشه ایراد بگیرند که بازی چهارم فضایی تکراری دارد.

درست است که بریتانیا و استرالیا از لحاظ ساختار شهری و پوشش طبیعی تقریبا یکسان هستند اما می‌توان دقت بالا در اجرای جزییات را نقطه قوتی در نظر گرفت، هر چند سری سوم نیز گرافیکی بسیار فوق‌العاده داشته است اما آن چیزی که در فورزا هورایزن 4 می‌بینید به مراتب بهتر از سری سوم این بازی‌ها است.

همان طور که گفتیم، نقطه مثبتی که در موفقیت این بازی نقشی اساسی دارد، تغییر فصل‌ها در مسابقات است. شما می‌توانید در نقشه‌هایی یکسان اما با حال و هوایی متفاوت بازی کنید! تغییر فصل‌ها با دقت بالایی اجرا شده و به تمام جزییات اطراف و محیط نقشه توجه شده است.

علاوه بر این که این ویژگی موجب شده است ظاهری متفاوت در بازی به وجود آید، باعث ایجاد تفاوت در فضای مسابقات شده است؛ یعنی اگر شما در نقشه‌ای در فصل بهار مسابقه دهید، برگه‌ای در حال جوانه زدن را می‌بینید، آفتابی ملایم، باران نم‌نم، زمین‌هایی پر از گل و در کل حال و هوایی کاملا بهاری اما هنگامی که همان نقشه را در فصل پاییز انتخاب کنید، فضا کاملا متفاوت می‌شود. برگ‌های پاییزی در حال ریزش هستند، زمین و خیابان خیس است، سرعت بارش باران بیشتر شده است، جاده گل‌آلود است و همین امر موجب لغزنده شدن آسفالت شده است، در نتیجه فضای پاییزی واقعی را تجربه می‌کنید.

جالب است بدانید که تغییر فصل‌ها دقیقا با توجه به حال و هوای بریتانیا انجام می‌شود و اگر به این بخش از اروپا سفر کرده باشید، می‌توانید آن هوا را به صورت کامل حس کنید؛ یعنی تغییر فصل‌ها در بریتانیا با امریکا و آسیا و … متفاوت است.

همین تغییر فصل‌ها موجب به چالش کشیده شدن بازیکن می‌شود زیرا او باید توانایی خود را در درک صحیح جو آب و هوایی نشان دهد و بتواند نشان دهد که تفاوت رانندگی در هوای آفتابی و بارانی، بهاری، پاییزی و … را می‌داند.

چالش بزرگ دیگری که در این بازی وجود دارد، فصل زمستان است. مسلما مسابقه و رانندگی در فصل زمستان مهارت بیشتری می‌طلبد و این امر در بازی کاملا احساس می‌شود و در صورتی می‌توانید از پس مسابقات زمستانی برآیید که یک بازیکن حرفه‌ای در زمینه مسابقات رانندگی باشید! جاده در زمستان لغزنده و خطرناک است و به همین علت شما باید جوانب مختلفی را در حین رانندگی در نظر بگیرید تا بتوانید در مسابقه پیروز شوید.

بازی‌های دیگری هم بودند که تغییر فصل را در فضای بازی قرار داده‌اند اما دقت به جزییات ظاهری و فضای بازی Forza Horizon 4 بسیار بیشتر از سایرین است و در این ویژگی از رقیبان به خوبی پیشی گرفته است. شما در هیچ بازی دیگری نمی‌توانید چنین جوی را تجربه کنید.

تغییر فصل‌ها و محیط‌های متفاوت

نقطه قوت دیگری که در این بازی وجود دارد و موجب به چالش کشیده شدن مهارت بازیکن در بازی های ریسینگ و مسابقه‌ای می‌شود، این است که تغییر فصل‌ها در محیط‌های مختلفی به وجود می‌آید! یعنی شما می‌توانید جو چهار فصل را در محیطی ساحلی، محیطی جنگلی، محیطی سنگی و صخره‌ای، محیطی کوهستانی و … تجربه کنید؛ اما نکته جالب این ویژگی چیست؟! محیط اطراف با تغییر فصل تغییر حالت می‌دهند؛ یعنی زمین، دیوارها، درختان و … در میزان شکنندگی و تغییرپذیری، متغیر می‌شوند. در نتیجه ممکن است با برخورد به یک درخت یا دیوار، حالت‌های متفاوتی در رانندگی شما ایجاد شود!

تنوع در انتخاب ماشین در بازی Forza Horizon 4
در بازی Forza Horizon 4 بیش از 400 مدل ماشین وجود دارد! رانندگی با هر کدام متفاوت است و شما باید با توجه به وضعیت هوا، فصل‌ها، محیط و … ماشین موردنظرتان را انتخاب کنید زیرا هر ماشین، مناسب با نوعی از جو و محیط است و انتخاب صحیح ماشین می‌تواند در عملکردتان مؤثر باشد. البته این مسئله به معنی این نیست که شما نمی‌توانید از هر ماشینی استفاده کنید. شما می‌توانید هر ماشینی را برای هر فضا و آب و هوایی انتخاب کنید ولی بهتر است ماشین موردنظرتان را با توجه به جوانب مختلف انتخاب کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

نکته قابل‌توجه دیگر این است که انتخاب ماشینتان تعیین‌کننده نوع ماشین سایر شرکت‌کننده‌ها و سطح مسابقه است؛ بنابراین اگر ماشینی قوی انتخاب می‌کنید، سطح قدرت ماشین سایر شرکت‌کننده‌ها با توجه به ماشین شما بالا می‌رود و در نتیجه مسابقه راحتی نخواهید داشت.

حداقل سیستم موردنیاز برای بازی Forza Horizon 4
سیستم‌عامل: ویندوز 10

CPU: اینتل 3.7 GHz، Core i3-4170، اینتل 2.67 GHz، Core i5-750

رم موردنیاز: 8 گیگابایت

کارت گرافیک موردنیاز بازی Forza Horizon 4: گرافیک Nvidia GeForce GTX 650 TI، گرافیک Nvidia GeForce GT 740 TI، گرافیک AMD R7 250x

حافظه کارت گرافیک: دو گیگابایت

دایرکت ایکس موردنیاز: نسخه API 12

ویژگی سخت‌افزارها: سطح یازده

کیبورد و موس موردنیاز: کیبورد و موس واحد و یکپارچه

سیستم پیشنهادی برای بازی Forza Horizon 4
سیستم‌عامل: ویندوز 10

پردازنده مرکزی: اینتل 3.6 GHz، Core i7-3820

رم پیشنهادی: دوازده گیگابایت

کارت گرافیک پیشنهادی: Nvidia GeForce GTX 970، Nvidia GeForce GTX 1060 ،AMD R9 290x ،AMD RX 470

حافظه کارت گرافیک: چهار گیگابایت

دایرکت ایکس: نسخه API 12

ویژگی سخت‌افزارها: سطح 11

کیبورد و موس پیشنهادی: کیبورد و موس واحد و یکپارچه

در این بازی تنوع مسابقات زیاد است و شما با انجام مسابقات مختلف و کسب امتیاز می‌توانید به مرور فضاهای مختلف و ماشین‌های متفاوت را باز کنید و از آن‌ها استفاده کنید. نکته مثبت این بازی این است که از میزان پرداخت درون‌برنامه‌ای بسیار کاسته است زیرا در سری‌های قبلی این مسئله مشکل‌ساز شده بود و بسیاری از افراد نمی‌توانستند این بازی را انجام دهند.

بخش آفلاین بازی Forza Horizon 4

این بازی نیز مانند سایر بازی‌ها بخش آفلاینی دارد که بسیاری از منتقدان به آن خرده می‌گیرند! زیرا هیجانی که در بازی آنلاین وجود دارد، در بخش آفلاین آن احساس نمی‌شود. البته این امر تا حدی طبیعی است و در همه بازی‌ها بخش آفلاین به اندازه بخش آنلاین جذابیت ندارد. برای رفع این مشکل، سازندگان این بازی هوش مصنوعی بسیار قوی و شگفت‌انگیزی طراحی کرده‌اند که می‌توانند سبک بازی شما را شناسایی کند و به مرور زمان با شیوه خودتان، با شما بازی کند! پس فکر نکنید که در بخش آفلاین بازی‌ها راحت خواهند بود و به سادگی می‌توانید قفل ماشین‌ها، نقشه‌ها و … را باز کنید!

بخش آنلاین بازی Forza Horizon 4
همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، سازندگان هوشمند این سری از بازی‌ها سعی کرده‌اند از هر سری ساخت بازی و نظرات کاربران و منتقدان درس بگیرند و مسائل و مشکلات بازی را در سری بعدی برطرف کنند. در نتیجه با بازی های بخش آنلاین قوی‌تر و هوشمندتری در سری چهارم رو به رو هستیم.

در بخش آنلاین، شما می‌توانید با دیگر بازیکنان آنلاین و حتی گروه دوستان خود بازی کنید و مسابقه دهید. البته در این بخش می‌توانید با هوش مصنوعی بازی هم مسابقه دهید؛ اما مسلما بازی با افرادی واقعی به مراتب جذاب‌تر از بازی با یک سری درایواتار است. در این زمان است که شما می‌توانید مهارت خود را به صورت واقعی و بهتر بسنجید و ببینید تا چه میزان از سایر بازیکنان واقعی بالاتر هستید و بهتر عمل می‌کنید.

علاوه بر این که می‌توانید در بخش آنلاین به مسابقه دادن بپردازید، می‌توانید با ماشین خود در نقشه‌ای که انتخاب کرده‌اید گشت‌وگذار کنید و از محیط و رانندگی به صورت تنها لذت ببرید. نکته جالبی که در این ویژگی وجود دارد این است که بازیکنان آنلاین دیگر هم در نقشه شما به صورت هم‌زمان حضور دارند و در واقع شما و سایر بازیکنان شهروندانی مجازی در این بازی هستید که هر کدام از شما می‌توانید به کار خودتان بپردازید!

در صورتی که تمایل داشته باشید با هر کدام از این بازیکنان مسابقه دهید، کافی است به ماشین فرد موردنظر نزدیک شوید و در این لحظه برای شما سؤالی مبنی بر تمایلتان به انجام مسابقه، پرسیده می‌شود که در صورت تائید آن، باید منتظر جواب مثبت فرد مقابل باشید تا مسابقه شروع شود. بقیه بازیکنان آنلاین هم می‌توانند به همین شیوه به شما درخواست دهند و اگر تمایل به مسابقه دادن با آن افراد را دارید می‌توانید درخواست آنان را قبول کنید و وارد محیط مسابقه شوید.

مورد دیگری که درباره بخش آنلاین بازی فورزا هورایزن 4 وجود دارد این است که در زمان‌هایی خاص از طول روز مسابقاتی به صورت خودکار توسط سیستم برگزار می‌شود و نقطه شروع آن برای بازیکنان ارسال می‌شود. در صورتی که تمایل دارید در این مسابقه‌ها شرکت کنید، باید هر چه سریع‌تر خود را به نقطه شروع برسانید. البته ممکن است محلی که شما در آن حضور دارید از نقطه شروع خیلی فاصله داشته باشد و نتوانید به موقع به مقصد برسید، دقیقا مانند دنیای واقعی!

خلاصه بررسی بازی Forza Horizon 4
در این مقاله سعی کردیم تا ویژگی‌های مثبت و منفی بازی Forza Horizon 4 را بررسی کنیم. همان طور که گفته شد این بازی نقاط مثبت زیادی دارد و قدرت این نقاط مثبت آن‌قدر بالا است که موجب می‌شود بتوانید از نکات منفی آن به راحتی چشم‌پوشی کنید. در ادامه به مرور کوتاهی از این نقاط قوت و ضعف می‌پردازیم.

نقاط قوت بازی Forza Horizon 4 برای Xbox one یا PC
نقشه گسترده و متنوع
ماشین‌های متنوع و در کلاس‌های متفاوت
گرافیک قوی
دقت به جزییات
تغییر فصل‌ها در مسابقات
هوش مصنوعی خیره‌کننده
تنوع مسابقات
بازی‌های چندنفره آنلاین با بازیکنان واقعی
پرداخت درون‌برنامه‌ای کمتر نسبت به نسخه‌های قبلی
قدرت انتخاب بالا

نقاط ضعف بازی forza horizon 4
هیجان کم بخش آفلاین بازی
نقشه‌ای مشابه با نقشه نسخه قبلی (نسخه جدید: بریتانیا، نسخه قدیم: استرالیا)
همان طور که می‌بینید ویژگی‌های مثبت بازی Forza Horizon 4 بسیار بیشتر از ویژگی‌های منفی آن است و در نتیجه می‌تواند انتخاب مناسبی برای عاشقان رانندگی و ماشین‌سواری باشد.

منبع: فانیبو

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها