مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با استکبار جهانی است

رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس از مقاومت و ایستادگی به عنوان تنها راه مقابله با استکبار جهانی نام برد.

مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه دوشنبه در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که با حضور کاروان‌های راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، گفت: امام خامنه ای همیشه تاکید داشتند که دفاع مقدس، گنجینه‌ای ارزشمندی است که باید آن را استخراج کردد و راهیان نور یک فناوری در جهت استخراج این گنجینه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش ارزنده و اساسی روحانیون در دوران دفاع مقدس افزود: روحانیون بیشترین درصد جمعیت همراه دفاع مقدس و بالاترین افراد رزمندگان را تشکیل دادند و اکثر شهدا هم طلبه بودند به طور مثال شهید دقایقی وقتی به شهادت رسید یک طلبه بود جمعیت طلبه در دوران جنگ قابل مقایسه بود، روحانیت برای مردم وضعیت و تکلیف مشخصی دارند من در دوران دفاع مقدس نماینده حضرت امام در عملیات کربلای چهار بودیم. ما به یک نتیجه‌ای رسیدیم که طلبه‌ها را از قم بیاوریم و به آن‌ها را آموزش نظامی دهیم و به خط‌های مقدم اعزام کنیم.

حجت الاسلام مصلحی تاکید کرد: در حال حاضر روحانیون نقش مؤثری در برگزاری اردوهای راهیان نور دارند که می‌توان به نقش آنان بعنوان راوی، مبلغ، همراه کاروان و زائر اشاره کرد.

رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: نسل جوان امروزی باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند تا ادامه دهنده راه شهدا باشند چرا که تلاش دشمن در جهت بی ارزش کردن حرکت عظیم راهیان نور است و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به منزله مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نیز هست.

وی در پایان با اشاره به اینکه راهیان نور هر سال یک مسیری را خوب طی می‌کند که این مسئله همچنان ادامه دارد، بیان کرد: دشمن سعی دارد که راهیان نور را از بین ببرد، ولی آن‌چنان موفق نمی‌شود، زیرا ما استکبار را در مقولات مختلف تجربه کردیم و تنها راه مقابله با آنان، مقاومت و ایستادگی است.

حجت الاسلام مصلحی اظهار کرد: راهبان نور هر سال یک مسیری را خوب طی می‌کنند که این مسئله همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها