میرلوحی: تنها اسلحه نظام در مقابل شیطنت‌های عربستان اصل مشارکت مردم است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تنها اسلحه نظام در مقابل شیطنت‌های عربستان اصل مشارکت مردم است، تصریح کرد: در لایحه جامع انتخابات که توسط دولت ارائه شده است نواقص موجود در انتخابات در نظر گرفته شده است.

میرلوحی: تنها اسلحه نظام در مقابل شیطنت‌های عربستان اصل مشارکت مردم است

محمود میرلوحی در ارتباط با ضرورت اجرایی کردن لایحه جامع انتخابات اظهار کرد: از زمانی که آقای پورمحمدی وزیر کشور بودند، گزارشی توسط ایشان از وضعیت انتخاب ارائه شد. همان زمان اعلام کردند که قانون موجود نواقص زیادی دارد.

وی ادامه داد: ما هم در سال ۱۳۸۴ در وزارت کشور توسط کارشناسان در همین حوزه آسیب شناسی انجام داده‌بودیم و در ۷ بخش مشکلات و نواقص را بررسی کردیم، اما بررسی‌های نهایی به طول انجامید.

این فعال سیاسی افزود: نامه پورمحمدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و نقطه نظراتی توسط اعضای مجمع بیان شد اما تا امروز اتفاقی در راستای برطرف کردن این نواقص نیافتاده است. از شواهد بر می‌آید نکات مثبتی در لایحه جامع انتخاباتی که دولت به تازگی ارائه داده، وجود داد و بخشی از نواقص نیز در این لایحه مد نظر قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر من در این لایحه باید موضوعاتی همچون نظارت استصوابی، عملکرد شورای نگهبان، مقام ناظر و اصل بی طرفی تا مسئله مربوط به عدم مداخله نیروهای مسلح و جایگاه تریبون‌های رسمی مثل رسانه ملی و نماز جمعه در نظر گرفته شود.

میرلوحی گفت: واقعیت امر این است که در شرایط فعلی به نظر می‌رسد اصل آزادی، رقابت سالم، عدالت در رفتار و حقوق نامزدها باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد. امروز شاهد هستیم تنها اسلحه نظام در مقابل شیطنت‌های عربستان اصل مشارکت مردم است. این امر باید به معنای واقعی‌اش باشد و در ایران واقعاً رأی مردم تأثیر گذار است.

وی در پایان گفت: با اصلاح قوانین انتخاباتی و بهبود شرایط برای برگزاری انتخابات و همچنین با تأکیدی که مقام معظم رهبری بر حق‌الناس بودن رأی مردم داشتند و امام خمینی رأی مردم را میزان و مبنا خواندند؛ باید بدانیم که چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی هزینه‌های اقدامات دشمنان علیه کشور کاهش می‌یابد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها