کلاهبرداری با وعده بخت گشایی

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری فردی که تحت عنوان بخت گشایی و طالع بینی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

کلاهبرداری با وعده بخت گشایی

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد، فرمانده انتظامی سیرجان گفت: شخصی به پلیس مراجعه و اعلام کرد بر اساس آگهی درج شده در یکی از نشریات محلی با عنوان دعا نویسی و بخت‌گشایی به این فرد مراجعه داشته و در مقابل حل مشکلاتش بر پایه اعتقادات قوی مذهبی بیش از ۳۰ میلیون ریال به حساب این فرد واریز کرده، اما در ادامه متوجه کلاهبردار بودن این فرد شده است.

وی تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات این شاکی و در راستای پیشگیری از کلاهبرداری از دیگر شهروندان، موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پلیس بمنظور شناسایی متهم آغاز شد.

سرهنگ ایران نژاد گفت: ماموران با انجام پی جوئی‌های پلیسی این فرد را دستگیر و از منزلش تعدادی کتاب دعا، مهره، تسبیح، ساعت، چاقو، تبر، دارو‌های گیاهی غیر بهداشتی، فضولات حیوانات و برخی اقلام دیگر کشف کردند.

وی با اشاره به اعتراف این متهم به بزه انتسابی به انگیزه فریب مردم و سودجویی بیان کرد: در ادامه در ارتباط با این متهم که از طریق آگهی در نشریات با دریافت وجه از مردم به آنان وعده‌های واهی بخت گشایی با دعا نویسی می‌داد، ۳۰ شاکی دیگر نیز به پلیس مراجعه و طرح شکایت کردند.

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، اظهار داشت: مردم باید هوشیار باشند و ناآگاهانه سرنوشت خود را با یکسری پیش‌بینی‌های دروغین و بی‌پایه و اساس به دست فالگیران نسپارند و اینگونه موارد را به پلیس گزارش دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها