بیش از ۳۰ هزار عدد مواد محترقه دست ساز در بوکان کشف شد

فرمانده انتظامی بوکان از کشف و ضبط بیش از ۳۰ هزار عدد مواد محترقه دست ساز در این شهرستان خبرداد.

بیش از ۳۰ هزار عدد مواد محترقه دست ساز در بوکان کشف شد

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس بوکان از انبار دپوی فردی در یکی از محلات این شهر ۳۰ هزار و ۸۸۰ عدد مواد محترقه دست ساز را کشف و ضبط نمودند.

وی افزود: ارزش ریالی کالا‌های مکشوفه ۱۵۰ میلیون ریال برآورد گردیده و در این خصوص یک نفر دستگیر شده که جهت طی مراحل قانونی به همراه پرونده تکمیلی به مرجع قضایی تحویل گردید.

محبعلی تصریح کرد: متاسفانه در ایام پایانی سال مواد محترقه‌ای توسط افراد سودجو وارد بازار می‌شود که قدرت انفجار آن بیشتر از سال قبل بوده و در برخی مواقع برای اینکه مواد محترقه از شدت انفجار بالایی بر خوردار باشند، در داخل آن‌ها از خرده شیشه استفاده می‌کنند که در زمان انفجار پرتاب شده و علاوه بر تولید صدا‌های گوش خراش و آزار دهنده، به قسمت‌های مختلف بدن از جمله چشم‌ها آسیب جدی وارد می‌کند که در این راستا لازم است همشهریان عزیز آگاه باشند تا چهارشنبه سوری زندگی شان را تغییر ندهد.

فرمانده انتظامی بوکان تاکید کرد: پلیس نه تنها مخالف شادی مردم نیست، بلکه همراه و هماهنگ با اقشار مختلف مردم در شادی و نشاط آنان سهیم خواهد بود.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار‌های موجود، سوختگی جزو ۱۰ عامل مرگ و میر در کشور است و چهارشنبه سوری سهم بزرگی در این سوختگی‌ها دارد، عنوان کرد: شب چهارشنبه‌ای که سنتی از نیاکان است و فلسفه آئین شدنش هیچ ربطی به عمق حوادثی که در این روز اتفاق می‌افتد ندارد.

فرمانده انتظامی بوکان در پایان یادآور شد: با توجه به نزدیکی چهارشنبه آخر سال و به منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل: آتش سوزی، خسارت‌های جانی و مالی، تقاضا می‌شود مراتب قانونی و شرعی را رعایت و از استفاده مواد محترقه و آتش زا خودداری گردد و در صورت مشاهده، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی نمائید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها