تجهیزات مخابرات خرمشهر 700 بار سرقت شد

رئیس اداره مخابرات خرمشهرگفت: در نیمه دوم امسال تاکنون بیش از ۷۰۰ مورد سرقت کابل پست و دیگر تجهیزات مخابراتی در خرمشهر رخ داده است.

تجهیزات مخابرات خرمشهر 700 بار سرقت شد

ابراهیم غزالی فر روز دوشنبه با بیان اینکه سرقت لوله های فلزی پست های شبکه مخابراتی در سه ماهه اخیر در خرمشهر به اوج خود رسیده است گفت:سرقت سیم تلفن و لوله های فلزی پست های مخابراتی در تمام مناطق خرمشهر رخ داده و خسارت زیادی به شبکه مخابرات این شهرستان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه روزانه شاهد سرقت لوله های فلزی پست تلفن و کابل مخابرات در سطح شهرستان خرمشهر هستیم اظهار داشت:به طور میانگین روزانه 10 لوله فلزی پست تلفن در خرمشهر سرقت می شود.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر گفت: با توجه به اینکه هر پست مخابراتی به هفت تا 10 مشترک خدمات مخابراتی ارائه می کند لذا روزانه بیش از 70 خط تلفن مشترکان در خرمشهر به دلیل سرقت قطع می شود ضمن اینکه با برآورد انجام شده در 6 ماهه دوم امسال تاکنون بیش از ۷۰۰ مورد سرقت کابل،پست و لوله فلزی پست مخابراتی در این شهرستان رخ داده است.

غزالی فر علت قطع تلفن ثابت شهروندان خرمشهری را سرقت سیم تلفن و دیگر تجهیزات مخابراتی از سوی سارقان عنوان کرد و در ادامه گفت: گزارش این سرقت ها به فرمانداری خرمشهر ارائه شده و معاونت سیاسی انتظامی این فرمانداری نیز بلافاصله جلسه اضطراری و فوق العاده کمیسیون سرقت با حضور فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان را تشکیل داد.

وی با گله مندی از این اینکه نیروی انتظامی مسئولیت تامین امنیت تجهیزات مخابراتی را وظیفه خود نمی داند افزود: این درحالی است که کابل تلفن ساختمان فرمانداری خرمشهر همچنین محل رفاهی نیروی انتظامی در میدان معلم نیز سرقت شده است.

رئیس اداره مخابرات خرمشهر افزود: اداره مخابرات به منظور بالا بردن ضریب ایمنی و جلوگیری از سرقت ، کابل های تلفن مشترکان را بالای دیوار منازل نصب کرده اما همچنان سرقت کافوهای مخابراتی در خرمشهر ادامه دارد.

برخی شهروندان خرمشهری اخیرا از قطع چند ماهه تلفن های ثابت خود گلایه داشته و دلیل آن را دزدی مکرر کابل تلفن و دیگر تجهیزات مخابراتی عنوان می کنند.
شهرستان خرمشهر 30 هزار مشترک تلفن ثابت دارد.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها