در صدا و سیما چه خبر است؟

خبر می رسد که در سیستم رأی گیری محبوب ترین برنامه ی تلویزیون تقلب شده است؛ مسئولان جام جم غافلگیر شده و قول صیانت از رأی بینندگان را می دهند.

در صدا و سیما چه خبر است؟

در نهایت رأی واقعی خوانده می شود و عادل فردوسی پور به مدد پدیده ی "شفافیت" و "نظارت شبکه های اجتماعی"، رسما به عنوان برنده ی رتبه ی نخست اعلام می شود.

چند روز بعد یک مسئول صدا و سیما از تغییر ساختار برنامه ٩٠ در سال ٩٨ می دهد و همزمان درِ باغ سبزِ قائم مقامیِ شبکه ورزش را به مجری محبوب شبکه سه می دهد؛ در واقع پیشنهادِ "به ظاهر خوب" لفافه ای می شود برای بیان و عملیاتی کردن پروژه ی اصلی: حذف عادل فردوسی پور چند روز بعد از کسب بالاترین آراء مردمی.

اما گویی مدیران شبکه سه خیلی عجله دارند و می خواهند قبل از شروع سال جدید شرّ عادل را از سر وا کنند و اینگونه می شود که چند ساعت پس از تاکید رییس سازمان صدا و سیما بر باقی ماندن عادل، ناگهان آخرین برنامه ی ٩٠ در سال جاری از کنداکتور شبکه حذف می شود: مدیریت جوانانه با سبک خاص خویش!

گویی خوشبین بودیم که تصور می کردیم نسل جدید یک تفکر خاص در کشور به اقتضای تحصیل در دانشگاهها و آشنایی با پدیده های دنیای جدید قواعد بازی را بلد باشند و بدانند که تمکین به آراء عمومی اولین قاعده ی هر کنش اجتماعی است؛ اما خود غلط بود آنچه می پنداشتیم! ظاهرا تبِ این تازه واردها تندتر از آن است که تصور می شد...غافل از آنکه مختصات جامعه ی امروز با گذشته تفاوت زیادی کرده است و با کسی رو دربایستی ندارد.

در این میان، رییس صدا و سیماست که با توجه به موضع گری امروز ظهرش باید جایگاه خود را در سازمان جزیره ای صدا و سیما مشخص کند؟ قدرت در دست کیست؟

منبع: جماران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • هیوااصلانی
    0

    صدا و سیما و مخصوصا مدیر شبکه سه آقای فروغی، لیاقت انسانی حرفه ای و محبوب مثل عادل فردوسی پور رو نداره.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خلایق هر چه لایق ....

    • محمد
      0

      من فوتبالی نیستم اگرچه فوتبال را دوست دارم برنامه نود هم گاهی می بینم فردوسی پور مجری توانمندی است و. برنامه اش پر طرفدار است ایشان سرمایه مملکت است باید حرمتش حفظ شود ولی ما متاسفانه قدر نیروهای توانمندملن را آنطور که شایسته است نمی دانیم

  • نود
    0

    نود بدون عادل فردوسی پور هیچ تأثیری در فوتبال ایران ندارد

  • سید نوروززاده
    0

    متاسفم برا شبکه ای که نظر مردم و داوران جشنواره سیما براشون مهم نیست لاقل یه نظر سنجی تقلبی راه مینداختید بعد نود رو حذف میکردید شما که بلدید نود و عادل فردوسی پور مورد اعتماد و احترام مردم هستند بارها دیدید نتونستید محبوبیت نود و عادل فردوسی پور رو از بین ببرید عزت و ذلت دست خداست نه بنده یا افراد تازه به دوران رسیده

  • مش سعید
    0

    وقتی در یک نهاد "رابطه " جای " ضابطه " رو بگیره و هیچ نظارتی هم نباشه میشه یک سازمان فراقانونی مثل صدا و سیما که شده حیاط خلوت سیاسی یک عده افراطی که رای مردم اگه به مذاقشون خوش نیاد ، پشیزی واسشون ارزش نداره و تره هم واسه نظر مردم خورد نمیکنن. تا کی باید نظام ، بابت نفهمی این مدیران کوته فکر هزینه پرداخت کنه؟!!

  • محمد
    0

    مگه مملکت مسوولی نداره، که یک مدیر بی تجربه سفارشی، بیاد و هرکاری دلش بخواد انجام بده اونم در رسانه ای که با پول همین مردم داره اداره میشه و برخلاف حواستون عمل کنه .. وای برما که به چه روزی افتادیم.

  • بهار اقبالی
    0

    ظلم به عادل فردوسی نکنید او شایسته ترین است هرکس که بخواهد در جایگاه او قرار گیرد منفور مردم خواهد بود

  • 123
    0

    قیافه مدیر شبکه سه را ببینید میفهمید که چه انسان بی لیاقتی سرکار اومده

  • مراضی‌مهدوی‌
    0

    اتفاقا به نظر من عادل فردوسی پور باید از صدا و‌سیما بره ، این برای خود عادل خوبه ، شخصیتی مثل عادل فردوسی پور از سر صدا و سیما زایلده حیفه که با صدا و سیما همکاری کنه ، شخصیتهای ممتاز ‌و تراز اول مملکت کسر شان هودشون می دونند همکاری با صدا و‌سیما رو‌ ، واقعا خوشحال که فردوسی پور از صدا و سیما رفت ، مدیرعامل بی کفایت و کم مایه ای مثل فروغی لیاقت همکاری با فردوسی پور رو ندارند

  • کاربر ناشناس
    0

    ملالی نیست جز بی میلی شما!

  • مظاهر میلادی گرجی
    0

    تمام این نفرات ک الان ب این شهرت و جا مکان ک رسیدن و این همه حاشیه درست میکنن.تا 4سال قبل اگه تو گوششون هم میزدی چیزی نمیگفتن .حالا دائما در حال حاشیه برای نظام و صدا و سیما هستند ومردم را وادار ب انتخاب یکی میکنند.ک اگر هم ی کم فشارو ببینند میرن تو تلوزیونهای دشمن و ادعای روشنفکری میکننن.شما ی مجری ی تلوزیونی هستی ک تا دیروز 2تا کوچه پایینتر از خونت کسی نمیشناختد حالا ادم شدی و هر روز فلانی این جوری گفت قهر.فلانی اون جوری گفت قهر..که هیچ کس نباید بر خلاف میل شما رفتار کنه ک به پزت بر میخوره.بس کن دیگه.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقای نا محترم تو وهم فکرهای تو ملت توسری خور می خواهد خیلی بدبختی

    • k1
      0

      منظورت از دو روز پیش همون ده سال پیشه دیگه؟؟!!!

    • محمد سبزواری
      0

      سلام چی میگی کجای کاری اگه یه نفرم تو این تلویزیون بی پرده و نترس درمورد یه سری مسائل ورزشی و حتی عمومی حرفشو رک و راست برنه عادل فردوسی پور هست صدا و سیما که سفارشی باشه بدرد نمیخوره بزارین حداقل این دلخوشی جوانان از بین نره برنامه نود بدون عادل به هیچ جا نمیرسه هیچ کس نمیتونه حای عادل بگیره

  • Jabrail
    0

    برنامه نود فقط با عادل دیدنی او باید برگردد

  • کاربر ناشناس
    0

    چون می خواهند پای مردها و جوانان از صدا و سیما کوتاه شود وبه جای ان خانمها به کارگرفته شوند یعنی حمام زنانه این چه دستی در کار است خدا عالم است

  • امیر
    0

    اینقدریک نفررا بزرگ نکنید عادل خر کیه از اوبهتر خیلی هست عزیز من فکر نون باش که خربزه آب است دم مدیر شبکه سه گرم

  • نازی دزیانی
    0

    فقط نود باعادل

  • سعید
    0

    این تصمیم علاوه بر منزوی کردن بیشتر صداوسیما ؛ فوتبال ایران را در حد محلات پایین خواهد کشید. شخصی سازی سازمان ملی یعنی دیکتاتوری شفاف

  • عباس حسینی
    0

    برنامه نود بدون فردوسی پور حیجان نداره خرابش نکنید برنامهدرو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها