احتمال افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی دستمزد کارگران

در حالی که نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی هر یک جداگانه مشغول رایزنی با وزیر کار هستند، گمانه‌زنی‌ها از احتمال افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی دستمزد کارگران حکایت دارد.

احتمال افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی دستمزد کارگران

مذاکرات دستمزد سال ۹۸ با گذشت ۵ ساعت هنوز به سرانجام نرسیده است.

گروه کارفرمایی معتقد است دستمزد باید با در نظر گرفتن نرخ تورم افزایش یابد و درصد پیشنهادی خود را ۲۶.۶ درصد اعلام کرده است. اما گروه کارگری با تاکید بر رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومانی سبد معیشت و افت شدید قدرت خرید خانوارهای کارگری تاکید دارد افزایش دستمزد باید بیش از این درصد باشد.

در حال حاضر هر یک گروه‌های کارفرمایی و کارگری جداگانه در حال رایزنی و گفت‌وگو با وزیر کار هستند و با توجه به نظر مثبت معاون وزیر کار و تاکید بر تعیین دستمزد در جلسه امشب به احتمال زیاد رقم دستمزد کارگران تا ساعاتی دیگر تعیین خواهد شد.

شورای عالی کار اسفندماه سال گذشته با تصویب افزایش ۱۹.۵ درصد، حداقل دستمزد کارگران را یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان تعیین کرد.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    خوش بحال کارگرا

  • محمود
    0

    جالبه تو کشوری که دم از تولید ملی و اشتغال میزنند. سر افزایش حقوق کارگران اینهمه کشمکشه چرا مجلس تو بحث افزایش حقوق سکوت میکنه و کارفرما و دولت باید تصمیم بگیره در حالی که خانواده کارگری حدودا بیست میلیون میشه . تازه اگه پنجاه درصد افزایش بدن حاقل حقوق میشه یک میلیون و ششصد وپنجاه . دیگه مسولین محترم این همه جلسه لازم نیست . دو دو تا چهارتا

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا دیگه دارین مردم مسخره میکنیذ

  • اواره
    0

    وای از دست هنر نمائی این قشحر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها