مردم و مسئولین در خشکیدن دریاچه ارومیه مقصرند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که دریاچه ارومیه را همه خشکاندیم، گفت: در خشک شدن این دریاچه، مردم و مسئولین باهم مقصر بودند و اگر بخواهیم درست کنیم همه باید تلاش کنیم.

مردم و مسئولین در خشکیدن دریاچه ارومیه مقصرند

محمدرضا پورمحمدی، در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه آمارها و برآیندهای مربوط به دریاچه ارومیه نشان می‌دهد که شرایط رو به بهبود است اظهار داشت:

وی با اشاره به این که دریاچه ارومیه را همه خشکاندیم، ابراز داشت: در خشک شدن این دریاچه، مردم و مسئولین باهم مقصر بودند و اگر بخواهیم درست کنیم همه باید تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از نگرش‌های منفی درباره احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: از مسئولین ذی ربط در امر احیا دریاچه ارومیه تقاضا دارم، کسانی را که امیدی به احیاء دریاچه ندارند و بر این اعتقاد هستند که نباید بر روی این دریاچه سرمایه گذاری کرد، جدی نگرفته و به جمع خود راه ندهند.

وی با بیان این که در دنیا چندین دریاچه با وضعیت مشابه دریاچه ارومیه احیاء شده است، اذعان داشت: هر چند احیاء دریاچه ارومیه تلاش‌های زیادی را می‌طلبد، ولی باید خسارت‌های ناشی از خشکی این دریاچه را نیز در نظر گرفت.

پورمحمدی با تقدیر از تلاش دستگاه‌های مرتبط با احیاء دریاچه ارومیه، گفت: باید سعی شود این اقدامات را از طریق رسانه‌های عمومی به مردم منعکس کنیم تا مردم نیز در جریان پیشرفت‌های احیاء این دریاچه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، کمپین‌هایی که توسط سازمان‌های مردم نهاد به منظور فرهنگ سازی و... تشکیل می‌شود را بسیار مفید خواند و گفت: کمپین‌هایی مانند "هدیه من به زمین"، "نه به چهارشنبه سوری پرخطر" و "آب برای همه" نمونه ای از این قبیل کمپین‌ها هستند که در جهت تنویر افکار عمومی می‌توانند بسیار مفید باشند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها