در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

کدام نمایندگان مردم را در نخریدن آجیل همراهی می‎کنند؟/ حوزه‎های انتخابیه مقصد نوروزی بیشتر نمایندگان در سال 98

باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم در آستانه عید نوروز قیمت آجیل در طی روزهای منتهی به پایان سال افزایش چشمگیری داشته است.

کدام نمایندگان مردم را در نخریدن آجیل همراهی می‎کنند؟/ حوزه‎های انتخابیه مقصد نوروزی بیشتر نمایندگان در سال 98

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با افزایش نوسانات اقتصادی در سال 97، قدرت خرید مردم کاهش چشمگیری داشت به گونه‏‎ای که در ماه‎های پایانی سال و در آستانه سال نو بسیاری از میادین و مراکز خرید به نسبت سال‎های گذشته خلوت بود و آن دسته از مردم نیز از اوضاع مالی بهتری برخوردار بودند ترجیح دادند با افزایش قیمت‎ها اقلام از خرید کردن خودداری کنند. اما در بین کالاها و مواد خوراکی که برای ایام نوروز از سوی ایرانیان مورد استفاده قرار می‎گیرد آجیل از جمله رسومی است که در ایام نوروزبرای پذیرایی مورد استفاده قرار می‎گیرد، اما قیمت بالای آجیل به خصوص پسته سبب شد تا مردم در آستانه سال نو از خرید آجیل نیز انصراف دهند روندی که قطعا نارحت‎کننده است، اما بدون شک باتوجه به وضعیت اقتصادی که در کشورمان وجود دارد ضرروی نیست که آجیل بر سفره‎های عید مردم قرار گیرد.

همچنین در این گزارش برخی از نمایندگان مجلس در گفت و گو با خبر فوری درباره مقصد سفر خود در ایام نوروز سخن گفتند.

در گفت و گو با چند تن از نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت آجیل و اینکه برای سال نو آجیل تهیه خواهند کرد و عید نوروز را به کجا سفر می‎کنند به گفت و گو پرداختیم.

*حشمت‎الله فلاحت‌پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه معمولا در ایام سال تحویل در حوزه انتخابیه خود حضور دارد، اظهار کرد: از مردم دعوت می‌کنم ایام نوروز در کرمانشاه حضور پیدا کنند و از زیبایی‎های این استان بهره ببرند.

وی تصریح کرد: معمولا خیلی کم پیش آمده که سفره عید پهن کنیم به خاطر همین و باتوجه به ابنکه مهمان مردم هستیم هرچه سرسفره آنها باشد استفاده می‎کنیم و شخصا آجیل تهیه نمی‎کنم.

*زهرا ساعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفته اول تعطیلات عید را در حوزه انتخابیه حضور دارم، خاطرنشان کرد: انشاالله اگر فرصت شود هفته دوم تعطیلات نوروزی را به مشهد سفر خواهم کرد.

ساعی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت‎ها امسال آجیل نمی‎خرد تاکید کرد: بنده معمولا در ایام نوروز مقید به این نیستم که آجیل باید سرسفره عید باشد از این رو باتوجه به گرانی و افزایش قیمت آجیل برای نوروز 98 آجیل تهیه نخواهم کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم تهیه آجیل برای سفره عید به معنای عدم توانایی مالی بنده نیست ولی باتوجه به افزایش قیمت‎ها و تحت فشار قرار داشتن مردم باید مراسم عید نوروز را بسیار ساده برگزار کنیم.

ساعی گفت: اصل عید نوروز بحث صله رحم، دید و بازدید و شادی است و اینکه کدورت‎ها از بین برود و اگر بخواهیم این مراسم را با تجمل آغشته کنیم قطعا مقبول نیست و موجب محدویت شدن این مراسم می‎شود از این رو ما باید مراسم عید نوروز را بسیار ساده برگزار کنیم و خود ما باید خط‌ شکن باشیم و باید خرج‎های اضافی را کم کنیم.

وی اظهار کرد: مهمان بر اساس آموزه‎های اسلامی قابل احترام است، اما قطعا اینکه پذیرایی از مهمان همراه با تشریفات باشد قابل قبول نیست.

*محمد دهقان نقندر

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معمولا عید نوروز در خانه نیست، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در خانه نیستیم و مهمان هم نداریم معمولا هیچ اقلامی تهیه نمی‎کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: عید نوروز امسال یا به جنوب یا به مشهد سفر خواهیم کرد و به خاطر اینکه خانه بنده در تهران است و در ایام تعطیلات در منزل نیستیم به هیچ چیزی نیاز نداریم و در واقع همیشه مهمان هستیم تا اینکه از مهمانی پذیرایی کنیم.

محمد محمودی شاه‎نشین

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و نماینده نماینده مردم شهریار،قدس وملارد با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای خرید آجیل برای ایام نوروز نگرفته است تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال عید مردم امکانات محدودی را در اختیار دارند باید ببینیم که شرایطی به چه شکلی پیش می‎رود از این رو اگر شرایطی فراهم شود که قشر عظیمی از مردم به آجیل و اقلام عید دسترسی داشته باشند ما هم همراه آنها خواهیم بود، ولی اگر مردم رویکردشان این باشد که امسال را در سختی‎ها سهیم باشد قطعا ما هم همراه آنها خواهیم بود.

محمودی با بیان اینکه امسال در ایام نوروز قصد سفر ندارم، گفت: تعطیلات امسال را در حوزه‎های انتخابیه و در بین مردم خواهم بود.

حمیدرضا حاج بابایی

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه سال تحویل را در خانه پدرم هستم ، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی اقتصادی که در کشورمان وجود دارد قطعا آجیل نخواهم خرید، چرا که از نظر من عید فرصتی برای شادی است و نباید خودمان را به برخی از قواعد که هیچ سندیتی ندارند وابسته کنیم.

حسن نوروزی

نماینده مردم رباط‎ کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشهد مقدس مقصد سفر وی در ایام تعطیلات عید ، تصریح کرد: امسال عید قطعا آجیل نمی‌خرم چرا که باتوجه به گرانی اقلامی مثل گوشت و آجیل ، از وضعیت مردم ناراضی هستیم از این رو قطعا همراه آنها خواهیم بود. به خاطرهمین بنده چند وقت است که گوشت هم نمی‎خرم و اجیل هم نخواهم خرید.

حسین نقوی حسینی

نمیانده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز مقصد سفرش برای ایام تعطیلات مشخص نشده ، خاطرنشان کرد: بنده همیشه تلاش کردم در مسیر مردم و با انها حرکت کنم از این رو در تعطیلات امسال به دلیل وضعیتی اقتصادی که در کشورمان حاکم است و متاسفانه بسیاری از مردم شرایط سختی را تحمل می‎کنند، بنایی برای خرید آجیل و اقلام مربوط به عید را ندارم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • فقرا مرده اند
    0

    بحمدالله شما مجلسی ها با همکاری دولت چنان اوضاع اسفناکی درست کردید که ملت نان خالی هم ندارند بخورند و با سیلی صورت خود را سرخ دارند غیر خودتون که وضعیت مادی خوبی دارید و دولتیها که هر بلای خواستند سر ملت اوردند کسی تواندخریدن اجیل که بماند توان سیر کردن شکم زن وبچه اش را هم ندارد با برجام روحانی وتصویب شما در بیست دقیقه فقط گرانی و نداری ودربدری نصیب ملت کردید خدا از باعث وبانی این اوضاعدنگذرد که خسته شدیم از نفس کشیدن لعنت بر دروغ گویان مردم فریب

  • سامان
    0

    آجیل نخوریم گوشت نخوریم ماهی شب عید نخوریم! کمپین مردن راه بندازیم خوبه؟ چرا فکر می کنید مشکلات با نخوردن درست میشه خیلی ها اونقدر فقیر شدن که فقط می تونن نون خالی بخورن!

  • Bita
    0

    ما از کجا بدونیم نمی خورن؟! مگه می تونیم بریم خونه هاشون رو بگردیم؟ حرف زدن آسونه

  • علی ، شهروند
    0

    سوال من از نمایندگان محترم مجلس اینه که آیا به صرف نخریدن آجیل و بقول خودتان همراهی با مردم مشکل اقتصادی مردم حل میشود ؟ چرا بجای اینکار با نظارت دقیق خود جلوی افزایش بی رویه قیمت ها رو نمیگیرید ، متاسفانه چشم خودتون رو روی حقایق جامعه بستید و اثرا به فکر منافع خود و گروهی خودتان فکر میکنید والا یک مجلس پویا و مسئول اجاز نمیداد تا وضعیت اینچنینی برای این ملت که انصافا حق شون این وضه اسفبار نیست پیش بیاد ، متاسفم اولا برای خودم ثانیا برای شما

  • مرسل
    0

    باسلام همه نماینده هااجیل میخرن چون مشکلی برای خریدن ندارن. با رأی مردم رفتن خانه ملت.باپول مردم هم زندگی میکنن.هرکدوم هم گفته که اجیل نمیخرین دروغ گفته.همه نمایندهادروغگوهستن.هیچ کدوم نماینده ملت نیستن

  • محمدرضا غلامحسینی
    0

    راست گفتن وقت ندارن دنبال خرید بدن ..پول واریز میکنند حساب خانواده اونها میرن میخرند

  • م.غ
    0

    دروغ ودروغگویئ تا کی

  • فرهاد اقای
    0

    اقای نماینده یه سوال دارم بچه ۵ ساله این حرفهای قشنگ قشنگ رامی فهمه

  • کمال افتیدفام
    0

    این مجاسیها ما را نادا ن حساب می کنند چون میگویند اگر دانا بودن قبلا فکر میکردن

  • أجيل
    0

    هيچ كدام ،،،،،،،،،،،،،،،،هركدام هم نخريدند ،،،،،،،، سوغاتي گيرش أمده ،،، مشكل ندارند

  • آجیل نخرید
    0

    دروغ گوها به بهشت نمی روند اما دوباره به خیابان بهشت میروند از حناچی آجیل می گیرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها