مدیرعامل ستاد دیه ادعای حسین هدایتی مبنی بر آزادی ۱۳ هزار زندانی را تکذیب کرد

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: برخی برای تطهیر کارهای سوء خود سمت و سوی کارهای خیری چون آزادی زندانیان غیرعمد می‌روند که در این زمینه ادعای کذب برخی از متهمان اقتصادی در آزادی ۱۳ هزار زندانی را قویاً تکذیب می‌کنم.

مدیرعامل ستاد دیه ادعای حسین هدایتی مبنی بر آزادی ۱۳ هزار زندانی را تکذیب کرد

سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در پی اظهار ادعا و ارجاع یکی از متهمان مفاسد اقتصادی در کسب استعلام از تعداد آزادی‌های انجام گرفته از سوی وی اظهار کرد: در طول سه دهه فعالیت ستاد دیه، جشن‌های گلریزان بدهکاران غیرعمد همواره فارغ از ملیت، مذهب و طیف فکری افراد میزبان خیرین ارجمندی بودیم که با اهدای مبالغ خود تنها و تنها رضایت الهی و به تبع آن خرسندی خانواده‌های چشم انتظار بدهکاران غیربزهکار را مدّنظر داشتند که در این زمینه همراهی مسئولین کشوری و چهره‌های سیاسی، ورزشی و فرهنگی نیز شامل حال مددجویان واجد شرایط شده و مبالغی برای آن‌ها از سوی این نهاد مردمی دریافت گردیده است، اما در جذب این مبالغ سعی ما در همه سال‌های خدمتی این بوده است تا مبالغ و وجوهات پرداختی فردا، برای نمونه در مقابل قاضی رسیدگی کننده به مفسده‌های اقتصادی یا محکمه مربوط به پرونده‌های کلان مالی قد علم نکند و آمار و رقم‌های این آزادی‌های غالبا بی‌ریا با اغراق از سوی اشخصاص حقیقی و حقوقی مختلف در آن محافل مطرح نشوند.

وی ادامه داد: در مورد متهم ردیف اول پرونده‌های مربوط به اخلال در نظام اقتصادی کشور دو مورد پرداختی داشتیم که مورد آخر که مربوط به پرداختی ایشان در استان لرستان بود که به دنبال آن در دو مرحله مبلغی معادل ۳۵۰ میلیون تومان دریافت شده است. ما اطلاعی از آزادی زندانیان عمد از جانب آقای هدایتی نداریم اما در قبال بدهکاران غیرعمد چرا. شعار ما در ستاد دیه این است که «با پرداخت هزار تومان جزو خیرین ما باشید» اما با عنایت به سرانه سنگین بدهی مددجویان جرایم غیرعمد باید گفت پرداختی‌های آقای هدایتی رقمی نیست که مجموع آزادی‌هایش حتی سه رقمی شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از همیاری خالصانه نیکوکاران در راستای آزادی حداکثری مددجویان غیرعمد در ایام پیش رو تا سال نو اظهار کرد: در اسفند امسال خیرین علاوه بر واریز مبالغ نقدی خود از طریق شماره‌حساب‌های بانکی، خودپردازها و سامانه‌های تلفن همراه، با حضورشان در نمایندگی‌های این مجموعه و واریز مبالغ تا به امروز آزادی بیش از ۹۸۰ زندانی غیرعمد را فراهم نموده‌اند که امید است تا پایان ماه این تعداد به ۱۲۰۰ مددجو افزایش یابد.

وی با اشاره به عیدانه خیرین تهرانی به بدهکاران مالی و دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی گفت: به غیر از مبلغی که از سوی ۳۲ نمایندگی این نهاد حمایتی در استان‌ها جمع‌آوری شده، به برکت مراجعات حضوری نیکوکاران تنها در محل ستاد دیه مرکز مبلغی معادل ۲۰ میلیارد ریال در ماه پایانی سال جمع‌آوری شده است.

جولایی یادآور شد: در نه ماهه سال جاری به برکت کمک‌های خیرین ثابت قدم و بعضا گمنام تعداد ۵۷۲۷ نفر از بند زندان رهایی یافته‌اند که مجموع آمار آزادی‌های سال ۱۳۹۷ در نیمه دوم فرودین ماه سال آتی اعلام خواهد شد.

حسین هدایتی در جلسه امروز رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی گفت: ۱۳ هزار زندانی را آزاد کرده‌ام که اسناد آن هم موجود است حال به من اخلالگر نظام اقتصادی می‌گویند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها