تقاضای جدید ترامپ از جنرال موتورز

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، از جنرال موتورز درخواست کرده که فکری به حال بازگشایی کارخانه اوهایو کند.

تقاضای جدید ترامپ از جنرال موتورز

چند ماه پیش بود که جنرال موتورز به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان ایالات متحده آمریکا، یکی از اصلی‌ترین کارخانه‌های خود واقع در ایالت اوهایوی آمریکا را تعطیل کرد و خط تولید محصولات خود را در آن متوقف کرد.

همان زمان هم تعطیلی این کارخانه جنجال و سر و صدای زیادی را به راه انداخت و دونالد ترامپ با انتشار خبر تعطیلی چند کارخانه جنرال موتورز در داخل و خارج از خاک آمریکا و به تبع آن بیکاری هزاران نیروی انسانی و کارگری که در آنها مشغول به‌کار بودند، به شدت عصبانی شده و با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر، به شدت از این اقدام خودروساز آمریکایی انتقاد کرده است.

وی پیش‌تر در توییتی نوشته بود: ما چندسال پیش جنرال موتورز را از خطر ورشکستگی و بحران‌های اقتصادی و مالی رهانیدیم و حالا این تعطیلی کارخانه و افزایش بیکاری کارگران آمریکایی جواب خوبی‌های ما به آنهاست.

وی در ادامه پیام خود همچنین از حذف اختصاص یارانه، تسهیلات و سوبسیدهای کمکی دولت به جنرال موتورز سخن گفته است که به گفته تحلیلگران و کارشناسان فعال در صنعت خودروسازی، معلوم نیست که منظور ترامپ دقیقاً از چه یارانه و تسهیلاتی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، حالا به نظر می‌رسد که ترامپ باری دیگر در توئیت خود از جنرال موتورز درخواست کرده که هرچه سریع‌تر فکری به حال ماجرای تعطیلی کارخانه خود در اوهایو کرده و راهکاری را برای بازگشایی و شروع فعالیت آن بیندیشد.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها