سعیدی: امروز شاهد عقب‌گرد از شعارهای لیبرالیسم در جهان غرب هستیم

یک کارشناس مسائل سیاسی معتقد است از این پس ما شاهد عقبگرد در شعارهای تفکر لیبرال خواهیم بود.

سعیدی: امروز شاهد عقب‌گرد از شعارهای لیبرالیسم در جهان غرب هستیم

روح‌الامین سعیدی کارشناس مسائل سیاسی صبح امروز در نشست علمی تروریست درد مشترک با موضوع بررسی حادثه تروریستی نیوزیلند علیه مسلمانان گفت: حوادثی از این دست تبدیل به یک اپیدمی شده اما آنچه که مهم است تناقضات جریان لیبرال است که از پس این حوادث آشکار می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ریشه این تفکرات را باید در استعمار جست‌وجود کرد گفت: یک دانشمند غربی اخیرا طی اظهار نظری گفته است ما وارد دوران نو استعماری شده‌ایم و شاهد شکل‌گیری نوع جدیدی از استعمار هستیم.

وی ادامه داد: اما از این پس ما شاهد عقبگرد در شعارهای تفکر لیبرال خواهیم بود. از فروپاشی شوروی به این سو شاهد افراطیگری‌های مذهبی هستیم و امروز می‌بینیم که ترامپ به تمام اصول لیبرالی و آمریکا پشت پا می‌زند.

سعیدی ادامه داد: در نتیجه همین تناقضات یک جریان فکری جدی در غرب قدرت گرفته که در حال ایجاد تردید در تمام اصول مدرنیته است و حامیان آن معتقدند وارد دوران پست‌لیبرالیسم شده‌اند.

وی با اشاره به فرصتی که اسلام برای جهان ایجاد کرده گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم که تفکر اسلام ناب در حال پرده‌برداری از نمونه‌های ابتدایی از یک جامعه فراملی است که می‌توان نمونه‌های آن را در راهپیمایی اربعین مشاهده کرد. همچنین ما در دفاع از حرم اهل‌بیت شاهد آن بودیم که یک ارتش فراملی فارغ از مرزها و منافع ملی شکل گرفت.

سعیدی در پایان تاکید کرد: دلیل نگرانی غرب از اسلام به خاطر آن است که اسلام بیش از همه ادیان در حال رشد است. ما امروز در شرایطی به سر می‌بریم که آزادی رسانه‌ها موجب شده انعکاس اخبار از دست دولتها گرفته شود و این امر موجب شده تا گروه‌های آزادیخواه شکل بگیرد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها