حرکت شائبه‌برانگیز سرمربی تیم ملی و سکوت کمیته فوتسال

سرمربی تیم ملی فوتسال درحالی اقدام به تاسیس آکادمی کرده که کمیته فوتسال پیش‌تر حضور مربیان ملی در فعالیت‌های مشابه را منع کرده بود.

حرکت شائبه‌برانگیز سرمربی تیم ملی و سکوت کمیته فوتسال

غیبت محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال در بازی فینال لیگ برتر بین مس سونگون و گیتی‌پسند باعث شد کارشناسان و رسانه‌ها از او انتقاد کنند وناظم‌الشریعه نیز در پاسخ، عنوان کرد برای تماشای بازی فینال از او دعوت به عمل نیامده بود اما سپس مشخص شد سرمربی تیم ملی همزمان با بازی فینال در حال افتتاح شعبه یزد آکادمی فوتسال خود بوده است. آکادمی‌ای که با عنوان «آکادمی ناظم» در حال گسترش بوده و سرمربی تیم ملی به دنبال تأسیس شعبه‌های دیگری از آن در سایر شهرهای کشور است. این در حالی است که کمیته فوتسال سه سال پیش حضور تمام مربیان ملی در فعالیت‌هایی که شائبه سوءاستفاده از جایگاه‌شان ایجاد می‌کند را ممنوع کرده بود.

همان زمان برخی از مربیان ملی مجبور شدند بین باشگاه و تیم ملی، یکی را انتخاب کنند. محمد هاشم‌زاده در مقطعی با باشگاه‌های گیتی‌پسند اصفهان و میثاق تهران همکاری می‌کرد اما به دلیل این که مربی تیم ملی بود، از فعالیت در رده باشگاهی کنار کشید. رضا لک نیز زمانی که دستیارخسوس بود، هدایت گیتی‌پسند را به عهده داشت و در نهایت مجبور شد به دلیل قراردادش با باشگاه، از تیم ملی کناره‌گیری کند.

این قانون در رده بانوان هم جدی گرفته شد و کمیته فوتسال همیشه به دلیل همکاری شهرزاد مظفر با تیم لیگ برتری دانشگاه آزاد با وی در چالش بود. مظفر اما معتقد بود به خاطر پایین بودن مبلغ قراردادش با تیم ملی، با دانشگاه آزاد همکاری می‌کند و حاضر است در صورت افزایش قراردادش توسط کمیته فوتسال، از تیم باشگاهی‌اش کناره‌گیری کند.

محمد ناظم‌الشریعه که پیش از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی باشگاه صدرای شیراز را راه‌اندازی کرده و مدیریت می‌کرد، بعد از قرارداد با فدراسیون فوتبال هیچ سخنی از فعالیت در رده باشگاهی به میان نیاورد اما اکنون بعد از گذشت چهار سال از حضورش در تیم ملی، کارش در باشگاه «صدرای شیراز» و «آکادمی ناظم» را از سر گرفته و حتی اقدام به فروش امتیاز آکادمی و تأسیس شعبه در شهرهای دیگر می‌کند. این اتفاق درحالی می‌افتد که تیم ملی در آستانه روزهای سرنوشت‌سازی قرار دارد و باید در دو سال پیش‌رو برای مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸( انتخابی جام جهانی) و جام جهانی ۲۰۲۰ آماده شود. اما کمیته فوتسال که در زمان ریاست رضا افتخاری و علی کفاشیان حساسیت زیادی روی این مسائل داشت با آمدن داودپرهیزگار تاکنون هیچ واکنشی به فعالیت‌های موازی سرمربی تیم ملی در رده باشگاهی نشان نداده است.

سرمربی تیم ملی نیز اکنون بعد از افتتاح شعبه شیراز، یزد و کرمان آکادمی خود به دنبال گسترش آن در شهرهای دیگر است.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها