گریه­‌های افسر مسلمان نیوزیلند در سخنرانی درباره قربانیان حمله تروریستی

افسر بلند پایه پلیس نیوزیلند هنگام سخنرانی درباره کشته شدن ۵۰ نفر در حمله تروریستی روز جمعه به دو مسجد در شهر کرایست چرچ، قادر به کنترل اشک­‌های خود نبود.

گریه­‌های افسر مسلمان نیوزیلند در سخنرانی درباره قربانیان حمله تروریستی

«نایلة حسن» افسر بلندپایه پلیس نیوزیلند سخنرانی تاثیرگذاری درباره حمله تروریستی مرگبار دو روز گذشته به دو مسجد در شهر کرایست چرچ در برابر هزاران نفر داشت.

فیلم این سخنرانی در شبکه‌­های مجازی پخش شده است.

نایله حسن که درجه بازرس کل که یکی از بالاترین مراکز پلیس این کشور است را دارد، گفت: «من به مسلمان بودن خود و اینکه فرمانده پلیس نیوزیلند هستم، افتخار می­‌کنم. من نیز از آنچه در شهر کرایست چرچ اتفاق افتاد، به شدت متأثر هستم».

حسن سخنرانی خود را با عبارت «السلام علیکم و رحمة الله و برکاته» آغاز و پس از آن در حالی که سرش را پایین گرفته بود و به شدت می‌­گریست، سه بار عبارت «الحمدلله» را بر زبان جاری کرد.

وی تصریح کرد: «این روزها برای مسلمانان بسیار بسیار سخت است اما باید گفت که این حال مردم سراسر جامعه نیز هست».

این افسر عالی رتبه پلیس گفت: «ما می­‌خواهیم این اطمینان را به همه بدهیم که ما تمام اقدام‌های لازم را انجام می­‌دهیم تا با قربانیان این حمله مرگبار به بهترین نحو محترمانه رفتار شود».

وی در ادامه تأکید کرد: «می­‌خواهم مسلمانان و ساکنان شهر کرایست چرچ بدانند که ما در کنار آنها بوده و با غم و اندوه آنها شریک هستیم».

حسن تأکید کرد که پلیس با تمام توان از مسلمانان حمایت می‌­کند.

وی سخنرانی خود را پیش از صحبت به زبان انگلیسی با عبارت «ان شاء الله» به زبان عربی به پایان رساند.

منبع: اسکای نیوز عربی

15

حجم ویدیو: 9.77M | مدت زمان ویدیو: 00:03:37 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها