چند راهکار ساده امام صادق (ع) برای افزایش روزی و از بین بردن فقر

امام جعفر صادق علیه السلام در حدیثی ارزشمند درباره کار‌هایی که فقر را می‌برد و روزی را زیاد می‌کند بیان نموده‌اند.

چند راهکار ساده امام صادق (ع) برای افزایش روزی و از بین بردن فقر

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: خداوند زیبایی و خودآرایی را دوست دارد و از فقر و تظاهر به فقر بیزار است. هرگاه خداوند به بنده‌ای نعمتی بدهد، دوست دارد اثر آن را در او ببیند.

عرض شد: چگونه؟ فرمودند: لباس تمیز بپوشد، خود را خوشبو کند، خانه اش را گچکاری کند، جلوی در حیاط خود را جاروکند، حتی روشن کردن چراغ قبل از غروب خورشید فقر را می‌برد و روزی را زیاد می‌کند.

متن حدیث:

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْجَمَالَ وَ التَّجَمُّلَ وَ یَکْرَهُ الْبُؤْسَ وَ التَّبَاؤُسَ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا أَنْعَمَ عَلَی عَبْدِهِ نِعْمَةً یُحِبُّ أَنْ یَرَی أَثَرَ نِعْمَتِهِ عَلَیْهِ قِیلَ وَ کَیْفَ ذَلِکَ قَالَ یُنَظِّفُ ثَوْبَهُ وَ یُطَیِّبُ رِیحَهُ وَ یُحَسِّنُ دَارَهُ وَ یَکْنُسُ أَفْنِیَتَهُ حَتَّی إِنَّ السِّرَاجَ قَبْلَ مَغِیبِ الشَّمْسِ یَنْفِی الْفَقْرَ وَ یَزِیدُ فِی الرِّزْق‏.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    قرآن کریم مشخص ساخته که دین عملگرای خدا مقدار روزی بندگان را به اندازه ی تلاش کاری آنان و برکت در روزی را به اندازه ی توکل صادقانه ی ایمان محور آنان به خدا وابسته کرده است و بس ؛ و هر روش دیگری بر خلاف این دو عامل یا فزون بر این دو عامل سنخیتی با قرآن ندارد و نسبت آن به معصوم مخدوش به جعل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها