سردار سلیمانی؛ به عنوان یکی از چهره‌های مردمی مخاطبان خبر فوری انتخاب شد

اقدامات اصلی سردار سلیمانی در سالی که گذشت چه بود؟ از کشف طرح ترور سردار تا اهدای نشان ذوالفقار

سردار سلیمانی چهره مردمی سال 1397 در حوزه سیاسی شد. او در نظر سنجی مخاطبان خبر فوری، بالاتر از محمود احمدی نژاد و دونالد ترامپ مقاوم اول را کسب کرد.

اقدامات اصلی سردار سلیمانی در سالی که گذشت چه بود؟ از کشف طرح ترور سردار تا اهدای نشان ذوالفقار

به گزارش خبر فوری ، سردار قاسم سلیمانی با انتخاب مخاطبان خبر فوری ، چهره مردمی سال 97 در حوزه سیاسی شد. سردار سلیمانی در نظرسنجی خبر فوری مبنی بر انتخاب فرد سال در حوزه‌های مختلف، در حوزه‌ سیاسی توانست رقبای مهم و نام آشنای خود یعنی محمود احمدی نژاد (رئیس جمهور سابق کشور) و دونالد ترامپ(رئیس جمهور آمریکا) را پشت سر بگذارد.

واکنش ها و اقدامات سردار سلیمانی باعث شد که او در سال 97 بیش از پیش بر سر زبانها بیفتد. تقریبا در همان ابتدای سال بود که العربی الجدید مدعی شد که سردار قاسم سلیمانی به بغداد و دمشق سفرکرده و بلافاصله دیدارهایی را با مقامات ارشد این دو کشور داشته است. این اتفاق، واکنش آمریکایی ها و صهیونیستها را به همراه داشت و باعث شد نسبت به حضور سردار در منطقه احساس نگرانی شدیدی نمایند و مطالب زیادی را علیه او بنویسند.

اما این تنها مقدمه‌ سال پرماجرای سردار بود. در اواسط سال ترامپ اعلام کرد که قصد دارد نفت ایران را نیز به صورت کامل تحریم کند. در همین رابطه حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به این تهدید ترامپ پاسخ داد و اعلام کرد اگر نفت ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نيست.

در اوج بحث‌های مقامات سیاسی، این سردار سلیمانی بود که در نامه ای‌ خطاب به روحانی، آمادگی خود و سپاه قدس را برای حمايت از مصالح كشور اعلام کرد. نامه سردار سلیمانی واکنش زیادی در محافل مختلف ایجاد کرد و به خصوص در شبکه های اجتماعی تا مدتی مورد بحث و نظر بود.

در همین بحبوحه و با نزدیک شدن تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، ترامپ طی توییتی با انتشار عکس خود در قالب سریال بازی تاج و تخت و با شعار تحریمها می‌آید سعی در ایجاد التهاب و ترس در میان ایرانیان کرد. صفحه اینستاگرامی منسوب به سردار قاسم سلیمانی بلافاصله بعد از این اقدام، در واکنش به دونالد ترامپ با انتشار عکسی( شبیه همان قالب سریال بازی تاج و تخت) نوشت: ترامپ قمارباز! من حریف تو هستم. این اقدام سردار بار دیگر مورد توجه ایرانیان قرار گرفت و تا مدتها سوژه اصلی رسانه ها بود.

پاییز پر حادثه؛ افشای ماجرای ترور سردار سلیمانی

حدودا اواسط پاییز بود که انتشار یک مقاله توسط نیویورک تایمز بار دیگر سردار را در مرکز توجهات قرار داد. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز طی گزارشی جزییات توطئه بزرگ عربستان و شخص محمد بن سلمان علیه ایران را فاش ساخت.

نیویورک تایمز در این افشاگری تصریح کرد که جمعی از نزدیکترین مشاوران ولی عهد عربستان سعودی سال (2017) از گروه کوچکی از تجار خواسته بودند تا از شرکت‌های آنها برای ترور قاسم سلیمانی استفاده کنند. این افشاگری نیویورک تایمز به نقل از سه منبع آشنا با مباحث صورت گرفته بین سعودی‌ها و تجار مزبور صورت گرفته است.

همزمان با انتشار این خبر و با افزایش تنفر عمومی از بن سلمان در بین رسانه های آمریکایی، نام سردار سلیمانی در بین مخاطبان خارجی هم مطرح شد. تا آنجا که «استنلی مک‌کریستال» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس پیشین فرماندهی مشترک عملیات ویژه این کشور طی اظهار نظر جالبی ابراز داشت که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یکی از کاریزماتیک‌ترین رهبران نظامی جهان است و در حقیقت، بهترین کسی است که ایرانی ها در اختیار دارند.

اولین نشان ذوالفقار بعد از انقلاب به سردار سلیمانی اهدا شد

سردار سلیمانی در سالی که گذشت بارها آماج انتقاد و حمله صهیونیستها و آمریکایی ها قرار گرفت، اما او هرگز از مسیر مقاومت دور نشد و همین امر باعث شد مقام معظم رهبری نشان ذوالفقار را به او اهدا کند.

«نشان ذوالفقار» عالی‌ترین نشان در نیرو‌های مسلح است که طبق «آئین نامه اهدا نشان‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران»، به «فرماندهان عالیرتبه و روسای ستاد‌های عالیرتبه در نیرو‌های مسلح» اهدا می‌شود «که تدابیر آن‌ها در طرح‌ریزی و هدایت عملیات‌های رزمی موجب حصول نتایج مطلب شده باشد.»

سرلشکر قاسم سلیمانی اولین فرمانده در جمهوری اسلامی ایران است که به دریافت عالی‌ترین نشان نظامی مفتخر شده است.

احمدی نژاد و ترامپ رتبه های دوم و سوم را کسب کردند

همانطور که بیان شد، در نظر سنجی خبر فوری، دو شخصیت دیگر، یعنی محمود احمدی نژاد و دونالد ترامپ به ترتیب مقام دوم و سوم را در حوزه سیاسی کسب کردند. هر دو فرد از جهاتی کاملا متفاوت در سال 1397 در زمینه سیاست تاثیر گذار بودند اما در رقابت با سردار سلیمانی به مقامهای پایین تری دست یافتند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محمد
    0

    سردار سرلشکر قاسم سلیمانی افتخار ایران و ایرانیان است ،، خداوند به ایشان عمری باعزت عطا فرماید

  • احمد
    0

    درود خدا بر شرفش

  • ولی‌صاعد
    0

    به‌آقای‌سردار‌قاسم‌سلیمانی‌سلام‌عرض‌میکنم‌ بنده‌۸ماه‌داوطلب‌درجبهه‌بودم‌وسردار‌را‌از نزدیک زیارت‌کردم‌تنها‌مردیی‌که‌تواین‌دوران‌مشناسم‌ ماباداشتن‌همچین‌سرداری‌افتخار‌می‌کنیم متشکرم‌سردار.

  • صاعد
    0

    تبریک‌مگم‌به‌سردار

  • حسین
    0

    خوشحالم که سرداربی همتای ما بعنوان مردمی ترین چهره شناخته شدکه الحق شایسته ایشان هست،مردی ازجنس فولادکه ازهیچ تهدیدی کمترین تردیدی توی وجودش رخنه نکرد خداروشکرمیکنم که مردانی همچون ایشان باایمانی راسخ به آرمانهای انقلاب وفادارماند راهمچون نعمت گرانبهایی به ملت سرزمین صاحب الزمان عطافرموده است

  • امیر
    0

    چهره مردمی یا چهره رسانه ای؟؟؟

  • قاسم نصیری
    0

    ما به سردار بی ادعا یی مثل سردارسلیمانی افتخار میکنیم و همیشه با جان ودل حمایتش میکنیم

  • محمدسعید نیکوکار از چالوس
    0

    سلام.رای من هم سردار سلیمانی است.ایشون از هر نظر شایسته کسب این افتخار میباشد.ایشون سرداری متواضع، متفکر،انقلابی و مهمتر از همه ولایی است.برای ایشون سلامتی و عاقبت به خیری آرزو میکنم.

  • محمد رضا
    0

    با سلام وعرض تبریک به مناسبتهای اخر سال وفرا رسیدن سال جدید به عرض مسئولین وعزیزان میرسد توطئهای موجود در اطراف این سرباز امام زمان وافتخار ایران بسیار نگران کننده است امیدواریم که وجود عزیزش در کنف حمایت ولیعصر ع باشد ودرحفاظت از وجود پر گوهرش کوتاهی نباشد

  • علی ق
    0

    ایران به همچنین افرادی در مدیریت کشور نیاز دارد خداوند متعال سایه ایشان را از سرملت کم نکندچراغ خاموش فرود هواپیمای ترامپ از ترس ایشان بود درود برسردار ایران وایرانی

  • مهدی کاظمی نژاد
    0

    درود به شرف سردار مرد دوست داشتی جانم فدای سردار سلیمانی

  • محمد
    0

    یه چیز تو مملکت ما خوبه اونم اینه که نیاز نیست برای خندیدن پول داد کافی اتفاقات دور و اطراف مون رو ببینیم و کلی بخندیم یکی از اون اتفاقا همین نظرسنجی کذایی هست که هرکی هرچی دلش می خواد به عنوان نظرسنجی به خورد ملت می ده اگه راست می گید بیاید رو در رو یا از طریق بات اصلی تلگرام نظر سنجی بزارید ببینید کی تنفر انگیزترین شخصیت ساله و کی محبوب ترین . پاینده ایران

  • نبی تیموری
    0

    درود برچنین مرد توانا واصیل ایرانی ا زوی قلبی من اینست ایشان راازنزدیک ببینم وسرباز پادر رکابش باشم

  • کریم
    0

    خداوند بهت تندرستی و سلامتی بده ایشالله سردار بی ادعا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها