کارگروه تنظیم بازار اعلام کرد :

مدیریت بازار شکر با افزایش ذخایر به ۵۰۰ هزارتن

با تصمیم کارگروه تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت شکر در ایام پایانی سال، ذخایر استراتژیک این محصول به ۵۰۰ هزار تن افزایش یافت.

مدیریت بازار شکر با افزایش ذخایر به ۵۰۰ هزارتن

به گزارش خبر فوری ، کارگروه تنظیم بازار در گزارشی درباره اقدامات این کارگروه برای تامین شکر مورد نیاز بازار نوشت: براساس آمارهای رسمی، مصرف سالانه شکر اعم از مصارف خانگی، صنوف و صنایع مرتبط بالغ بر ۲.۵ میلیون تن در سال است که امسال به دلایلی مانند خشکسالی و محدودیت تخصیص آب برای مزارع چغندر و نیشکر و مشکلات خاص ایجاد شده برای کارخانجات نیشکری، تولید این محصول نسبت به سال ۹۶ با کاهش مواجه بود و همین موضوع مشکلاتی را در تامین شکر مورد نیاز کشور به وجود آورد.

همچنین از شهریور ماه امسال، شکر خام مشمول ممنوعیت واردات فصلی شد که این دلیل به همراه کاهش عرضه کارخانجات شکر، افزایش نرخ این محصول در بازار را در پی داشت.

در ادامه گزارش آمده است: برای بازگرداندن آرامش به بازار شکر و کاهش نرخ آن، موضوع بلافاصله در دستور کار کارگروه تنظیم بازار قرار گرفت و مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی نسبت به افزایش ذخایر استراتژیک به میزان ۵۰۰ هزار تن اقدام کند.

براساس تصمیم اتخاذ شده افزایش بخشی از ذخایر از طریق تامین شکر خام از محل واردات بوده است.

در پایان این گزارش ذکر این نکته ضروریست که شکر استحصالی از کارخانجات نیشکری که روانه واحدهای تصفیه و کارخانجات قند شده و واردات شکر، باعث تعادل مجدد در بازار این محصول خواهد شد.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها