ناوگان ریلی نیازمند ۱۰۰ رام قطار دیگر است/ اتصال ریلی راه‌آهن شلمچه به بصره

وزیر راه و شهرسازی از نیازمندی ناوگان ریلی کشور به ۱۰۰ رام قطار دیگر و اتصال ریلی راه‌آهن شلمچه به بصره تا پایان دولت خبر داد.

ناوگان ریلی نیازمند ۱۰۰ رام قطار دیگر است/ اتصال ریلی راه‌آهن شلمچه به بصره

به گزارش خبر فوری ، محمد اسلامی با حضور در برنامه ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در سال ۹۷ شهرهای کرمانشاه، ارومیه و رشت به شبکه سراسری ریلی ملحق شده‌اند گفت: برای مسیرهایی که امسال به شبکه سراسری متصل شده‌اند در ایام نوروز ضریب اعزام پایین‌تری نسبت به سایر مسیرها در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه برای خدمت‌رسانی بهتر و همه‌جانبه باید حداقل ۱۰۰ رام قطار دیگر به ناوگان ریلی کشور اضافه شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که ما در تلاش هستیم تا با افزایش ناوگان ریلی خصوصاً در بخش قطارهای حومه‌ای سرویس‌دهی مطلوب‌تری را به مردم ارائه دهیم تا به‌وسیله آن از حجم خودروهای تک‌سرنشین در جاده‌های منتهی به کلان‌شهرها بکاهیم، همچنین این افزایش ناوگان و گسترش خطوط حومه‌ای کمک خواهد کرد تا شبکه ریلی بین استانی و بین‌شهری نیز تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در ایام نوروز ۹۸ بلیت قطار هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است، افزود: در تیر سال گذشته افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی در نرخ بلیت اتوبوس اتفاق افتاد که این افزایش وابسته به درجه قطار و میزان سرویس‌دهی آن بود و به همین علت در نوروز ۹۸ شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی نرخ بلیت خود را ثابت نگه‌داشته و قیمت در طول سال را از مسافران دریافت کرده‌اند.

انحصار درفروش بلیت توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری وجود ندارد

وی با رد هرگونه انحصار در فروش بلیت توسط شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری گفت: از ۱۲ اسفند پیش‌فروش بلیت ایام نوروز شروع‌شده بااین‌حال به دلیل برخی از مسائل، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به آپ های برخط ارائه‌دهنده بلیت سرویس‌دهی نمی‌کنند؛ البته این مسئله در وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است تا بتوان بین سیستم سنتی و سیستم‌های مدرن ارائه خدمات با محوریت انجمن‌های صنفی ارتباط برقرار کرد و تمامی شقوق حمل‌ونقل را در حوزه بار و مسافر به یکدیگر جفت کنیم.

اسلامی سیاست وزارت راه و شهرسازی را گسترش نرم‌افزارهای برخط حوزه مختلف حمل‌ونقل دانست و افزود: باید به سویی حرکت کنیم تا سیستم‌های سنتی و مدرن در حوزه ارائه سرویس حمل‌ونقل به یکدیگر متصل شوند تا به‌وسیله این اتصال که با محوریت تشکل‌های صنفی صورت می‌گیرد از بی‌کاری فعالان حوزه سنتی حمل‌ونقل جلوگیری شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ظرفیت ریلی در بخش مسافری ۱۵ درصد برای ایام نوروز امسال افزایش عرضه صندلی داشته است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس‌جمهوری به کشور عراق اشاره کرد و افزود: در سفر دکتر روحانی توافقات خوبی در بخش ریلی بین دو کشور صورت گرفت که به قول بسیاری از کارشناسان این سفر نقطه عطف تاریخی در روابط بین دو کشور در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود.

اتصال ریلی راه‌آهن شلمچه به بصره تا پایان دولت صورت می‌گیرد

اسلامی بابیان اینکه مهم‌ترین مسئله گفتگو و توافق بین دو کشور اتصال ریلی راه‌آهن شلمچه به بصره بود ادامه داد: مهم‌ترین توافقی که در حضور دو رئیس‌جمهوری صورت گرفت تفاهم برای اتصال ریلی بین دو کشور است که ۳۲ کیلومتر آن در خاک عراق و یک کیلومتر آن که شامل پل اروندرود می‌شود در خاک ایران قرار دارد و طبق این تفاهم‌نامه قرار است دولت عراق تملک مسیر احداث ریل در خاک خود را انجام دهد و پس‌ازآن شرکت‌های سرمایه‌گذار برای احداث این خط که باعث گسترش ترانزیت بار و مسافر بین دو کشور می‌شود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص زمان‌بندی احداث این خط نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌ها حداقل ۳۰ ماه برای احداث پل و ۲۲ ماه برای احداث خط آهن در عراق زمان لازم است که در صورت تسریع دولت عراق در تملک اراضی می‌توان امیدوار بود که این اتصال تا پایان دولت دوازدهم صورت گیرد.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها