۱۰ هزار نفر از کارگران استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۱۰ هزار نفر از کارگران استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند.

۱۰ هزار نفر از کارگران استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند

محمدتقی آبایی ظهر امروز در جلسه دیدار و هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری استان مرکزی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به علت تشکیل جلسه تشکل‌های کارگری در استانداری اظهار داشت: با توجه به این که در روزهای پایانی سال هستیم جلسه‌ای به سبب هم‌اندیشی در حوزه کار و تولید بین تشکلات کارگری و معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد.

وی افزود: جلسه بسیار سازنده بوده، کارگران و نمایندگان کارگران دغدغه‌های خود را بیان کرده و از رهنمودهای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی بهره‌مند شدند، با توجه به شرایط حساسی که وجود دارد انتظار می‌رود نمایندگان تشکلات کارگری در کنار یکدیگر قرارگرفته زیرا دغدغه آنها دغدغه همه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: در این جلسه طبق صحبت‌ها دغدغه کارگران، کارفرماها و دولت یکی بود و همه در تلاش برطرف کردن موانع و مشکلات هستند همچنین انتظار می‌رود پایان سالی آرام را در حوزه کارگری داشته باشیم.

انتقاد یک نماینده از تاخیر شورای عالی کار در تعیین حقوق کارگران پیشنهاد یک نماینده درباره حداقل حقوق یک کارگر در سال 98 خبر خوش یک نماینده درباره افزایش حقوق کارگران در سال 98

آبایی عنوان کرد: باتوجه به مشکلات اقتصادی که در سال 97 به وجود آمد، 88 شرکت‌ دارای حقوق معوق شدند که مجموعا 271 ماه حقوق معوق دارند و تقریبا این موضوع 10 هزار نفر از کارگران استان مرکزی را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زیر 3 درصد از کارگران استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند که این مقدار از میانگین کشوری پایین‌تر بوده همچنین تقریبا 198 هزار کارگر مشمول ماده 148 داشته که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعداد تشکل‌های فعال استان مرکزی 219 تشکل کارگری و کارفرمایی فعال در سطح استان مرکزی داریم که از این تعداد 46 مورد آن شورای اسلامی کار، 89 مورد آن نماینده کارگری، 45 مورد آن انجمن صنفی کارفرمایی، 29 مورد نیز انجمن صنفی کارگری، 10 مورد نیز کانون باز نشستگان است.

آبایی اضافه کرد:تعداد تشکل‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها