بهترین گلزنان لیگ در سال 97؛ علیپور در محاصره خارجی‌ها

کی روش اولین سال حضور کامل در فوتبال ایران را، به عنوان آقای گل تمام کرده است.

بهترین گلزنان لیگ در سال 97؛ علیپور در محاصره خارجی‌ها

عناوین آقای گلی در تمام دنیا، به صورت فصلی اهدا می‌شود اما جوایز فردی مثل بهترین بازیکن، سالیانه است. با این حال اگر قرار باشد آقای گل‌های لیگ برتر در سال 97 را بررسی کنیم، رقابت تازه‌ای بین کی‌روش و علیپور شکل می‌گیرد. دو بازیکنی که یکی فصل پیش آقای گل لیگ برتر شد و یکی زمستان فصل قبل به لیگ برتر آمد و این فصل، با وجود یک بازی کمتر سپاهان صدرنشین جدول گلزنان است.

در جدول سالیانه گلزنان لیگ برتر هم، کی‌روش در صدر قرار دارد. او این فصل 12 گل زده و فصل پیش، بعد از شروع سال 97 سه گل به سپیدرود، پرسپولیس و نفت تهران زد. عملکردی که آمار او را، به 15 گل در یک سال می‌رساند. علی علیپور، فصل پیش بهتر از کی‌روش گل زد، با این تفاوت که اواخر فصل کمی افت داشت و کمتر پایش به گلزنی باز شد. علیپور این فصل 11 گل زده و فصل پیش هم، بعد از شروع سال جدید دو گل به سایپا و ذوب آهن زد. او با 13 گل، دومین گلزن لیگ برتر ایران در سال 97 است.

آنتونی استوکس که تازه این فصل به لیگ برتر آمد هم در رده سوم قرار دارد. اتوکس 5 هفته آخر فصل پیش که به سال 97 مربوط می‌شد در لیگ برتر نبود. این فصل هم هفته‌های زیادی را بخاطر ترک تراکتورسازی از دست داد. با این حال، با زدن 11 گل در این فصل سومین گلزن لیگ در یک سال محسوب می‌شود. لوسیانو پریرا با 9 گل هم در رده بعدی قرار دارد. پریرا فصل پیش 2 گل با پیراهن صنعت نفت به پیکان و استقلال خوزستان زد و این فصل هم، 7 گل در فولاد زده است. دومین گلزن ایرانی لیگ بعد از علیپور، شاکری است. او این فصل با پیراهن پدیده 7 گل زده و تنها گل دیگرش در سال 97 را هم، فصل پیش به پدیده زد

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها