کتاب جدید مجید یراق‌بافان منتشر شد

کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» نوشته مجید یراق‌بافان توسط نشر رصد علم منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب جدید مجید یراق‌بافان منتشر شد

کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» نوشته مجید یراق‌بافان به‌تازگی توسط نشر رصد علم منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مجید یراق‌بافان بیشتر به‌عنوان مجری برنامه‌های مذهبی تلویزیون شناخته می‌شود اما او تحصیل‌کرده رشته مدیریت فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دارای دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی است. کتاب پیش رو در زمینه فعالیت‌های او در این حوزه نوشته و منتشر شده است.

یراق‌بافان در این کتاب، دست به گردآوری دیدگاه‌های حوزه‌های ارتباطات، مدیریت و جامعه‌شناسی کرده و محور اتصال این موضوعات هم مطالعه فرهنگی بوده است. اضلاع مثلت مذکور به عقیده یراق‌بافان پیوندی ناگسستنی دارند.

کتاب «رسانه و مدیریت فرهنگی جامعه» ۷ فصل دارد و نویسنده در آن، علاوه بر تبیین تفکیکی کلیات و نظریات علمی فرهنگ، رسانه و جامعه‌شناسی، به برخی از وجوه هم‌پوشانی و وفاق آن‌ها نیز پرداخته است. مؤلف همچنین نگاهی اجمالی به برخی مفاهیم فرهنگی اسناد مصوب بالادستی جمهوری اسلامی ایران و زوایای تطبیقی آن‌ها با مفاهیم علمی - دانشگاهی در رشته‌های عنوان شده، داشته است.

تمرکز بر سطوح کلان سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت اجرایی در کنار سطح خرد کنش‌گری مفاهیمی است که نویسنده کتاب پیش رو به آن‌ها پرداخته است. او در این راه دست به واکاوی و تبیین تأثیر مهم رسانه بر رابطه دیالکتیکی بین ساختار و عاملیت در قلمروی فرهنگ زده است.

این کتاب با ۲۱۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها