استفاده از شیشه دودی غیرمجاز یک تخلف رانندگی محسوب می شود

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین آن قابل تشخیص نباشند به عنوان یک تخلف رانندگی محسوب می شود.

استفاده از شیشه دودی غیرمجاز یک تخلف رانندگی محسوب می شود

سردار احمد طاهری اظهار داشت: استفاده از شیشه دودی غیرمجاز در خودروها علاوه بر اینکه به دلیل کاهش میدان دید جوانب راننده به ویژه در شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوا، باعث افزایش وقوع تصادف می‌شود، می‌تواند تبعات سو امنیتی و ناهنجاری‌های اخلاقی را هم در پی داشته باشد.

جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین آن قابل تشخیص نباشند به عنوان یک تخلف رانندگی محسوب می‌شود و برای آن جریمه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نصب هرگونه برچسب یا طلق بر روی شیشه‌های خودروها توسط واحدهای صنفی خدمات خودرویی به نحوی که باعث کاهش دید راننده و یا دیده نشدن داخل خودرو شود به نحوی که راننده و سرنشین خودرو از فاصله تقریبی ۳ متری طرفین خودرو توسط افسر کارشناس قابل تشخیص نباشد، ممنوع است.

سردار طاهری تصریح کرد: از همین رو به صورت مستمر از واحدهای صنفی مذکور بازدید و در صورت تخلف از ضوابط ابلاغی به استناد قانون نظام صنفی برخورد لازم انجام می‌شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها