اعلام برگزیدگان جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی

برگزیدگان جشنواره بین المللی پروین اعتصامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان خارجی معرفی شدند.

اعلام برگزیدگان جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی

جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان خارجی در تالار پتروشیمی برگزار شد.

همچنین در این جشنواره ۶ عنوان کتاب با موضوع پروین اعتصامی، رونمایی و از برگزیدگان جشنواره با اهدای هدایایی تجلیل شد.

در بخش مقالات علمی و پژوهشی ۴ مقاله مریم خلیلی جهان تیغ از دانشگاه سیستان و بلوچستان ، فهیمه غلامی زارع زاده از دانشگاه گیلان، خدیجه پورزینی از دانشگاه تبریز و منصوره مختاری از دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

سه مقاله محمد ابوالکلام از کشور بنگلادش، علی تمیزل از کشور ترکیه و غلامعلی کمیل قیزیل باش از دانشگاه اسلام آباد کشور پاکستان نیز به عنوان شایسته تقدیر و سپاس معرفی شدند.

همچنین در بخش شعر جایزه رتبه سوم به قاسم بای رسید، جایزه دوم به رضا نیکوکار اختصاص پیدا کرد و رتبه برتر هم به ثریا خلیل خیاوی رسید.

اما در بخش اشعار ترکی بلال کمالی، محمد رحیمی و شکرانه عالم، به ترتیب به رتبه اول تا سوم رسیدند.

در بخش خوشنویسی سحر نوریان به رتبه سوم دست پیدا کرد، مینا صباغی به رتبه دوم رسید و سهیلا راجی به عنوان نفر اول شناخته شدند.

همچنین در رشته نقاشی نازنین حاتمی سوم، کوثر غفوری نفر دوم و آیسان نظری به رتبه اول رسید.

پروین الگوی بانوان امروز است

همچنین نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در این جشنواره ابراز داشت: پروین اعتصامی در جامعه ما مهجور واقع شده که جا دارد از برگزارکنندگان این جشنواره بین المللی تقدیر شود.

زهرا ساعی ابراز داشت: پروین در زمانی زندگی می‌کرد که بانوان در آن زمان فضا و امکانات لازم را برای فعالیت‌های خود نداشتند، اما وقتی زندگانی پروین را بررسی می‌کنیم می‌بینیم ایشان در آن زمان به کمک پدرشان و حتی مادرشان که هر ۲ شاعر بودند، تربیت شدند و توانست استعداد خود را کشف کند.

وی با اشاره به الهام گرفتن پروین اعتصامی از اشعار دهخدا گفت: رگه‌هایی از ادبیات کلاسیک و در کنار آن ادبیات سایر کشورها نیز در اشعار پروین دیده می‌شود.

ساعی اذعان داشت: پروین بعد از انقلاب اسلامی، پروین دیگری شد چرا که به او و شعر و شخصیتش توجه شده و به جایگاه واقعی اش دست پیدا کرده است.

این نماینده زن مجلس با اشاره به اینکه مطالبه جامعه زنان چیزی نیست که با افراطی به آن نگاه کرد، تاکید کرد: پروین با استقامت و پشتکار، در حالی که زندگانی ناموفقی داشت و همسرش حتی وی را مورد ضرب و جرح قرار می‌داد، به فعالیت‌های خود ادامه داده و مورد توجه جامعه جوان قرار گرفت.

وی پروین اعتصامی را سرمایه و میراث ملموس خطه آذربایجان دانست و ادامه داد: الگوهای بسیاری از زنان در جامعه داریم که در عرصه‌های مختلف سرآمد بودند که می‌تواند الگویی برای زنان و دختران امروزی باشد.

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها