معاون امنیتی وزیر کشور در پاسخ به خبرفوری:

هزینه‌ها تامین شود از دیوارکشی در برخی از مرزهای مشترک با پاکستان استقبال می‌کنیم/اختصاص معافیت ۲ میلیون و ۸۰۰ تومانی برای کولبران/عمده مشکلات مرزی ما در مرزهای سیستان و بلوچستان و کردستان است

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: ما به دنبال این بودیم که معافیت‌هایی را برای مرزنشینان فراهم کنیم تا آنها بارکش کسانی نباشند از این رو ما باهمه وجود موضوع کولبران را پیگیری کردیم.

هزینه‌ها تامین شود از دیوارکشی در برخی از مرزهای مشترک با پاکستان استقبال می‌کنیم/اختصاص معافیت ۲ میلیون و ۸۰۰ تومانی برای کولبران/عمده مشکلات مرزی ما در مرزهای سیستان و بلوچستان و کردستان است

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با انتقاد روند طولانی بروکراسی در کشورمان اظهار کرد: ریشه این موضوعات در قوانینی است که در کشورمان وجود دارد و باید اصلاحات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۱۷۵ میلیارد تومان به موضوع مرزها در بودجه سال ۹۸ افزود: عمده مشکلات مرزی ما در مرزهای سیستان و بلوچستان و کردستان است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود و ما بنا داریم باتوجه به جلساتی که با مقامات پاکستان داشتیم مشکلات موجود در این راستا را هم حل کنیم.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: ما به دنبال این بودیم که معافیت‌هایی را برای مرزنشینان فراهم کنیم تا آنها بارکش کسانی نباشند از این رو ما باهمه وجود موضوع کولبران را پیگیری کردیم و برای هر خانوار تا سقف ۲ میلیون و ۸۰۰ تومان معافیت درنظر گرفته شد تا مشکلات کولبران حل شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: اینکه افرادی از مرزهای مرزی و غیرقانونی تردد کنند اگر هم کالایی جابه جا نکنند به دلیل عبور غیرقانونی از مرزها جرمی را مرتکب شدند از این رو ما موضوع بازارچه های مرزی و فروش سوخت با قیمت مناسب را در مناطق مرزی در نظر گرفتیم.

وی درباره حوزه تامین امنیت مناسبت‌ها تاکید کرد: در سال ۹۷ تمامی مراسم‌های مناسبتی و مذهبی به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ مشکلی حل شد.
معاون امنیتی وزیر کشور گفت: انشاالله بعد از تعطیلات عید درباره حذف هزینه روادید با عراق وارد رایزنی خواهیم شد تا اقدامات مناسب در این راستا صورت گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه هزینه‌های ورود قانونی اتباع کشورهای دیگر به خصوص افغانستان در حال کاهش است اظهار کرد: انتظار ما این است که افرادی که از افغانستان وارد ایران می شوند به صورت قانونی وارد ایران شوند

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱ میلیون ۴۰۰ تبعه افغانستانی در ایران به صورت قانونی زندگی می‌کنند و حدود ۴۸۰ هزار نفر محصل افغانستانی در ایران حضور دارند و ۲۵ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی هستند و ۱۶ هزارنفر در حال حاضر دوران دانشگاهی خود را طی می‌کنند و ۲۴ هزار بانوی ایرانی به طور قانونی و ۷ هزار نفر به صورت غیرقانونی با اتباع افغانستانی ازدواج کردند.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۷۴۰ هزارنفر از اتباع افغانستان به کشورشان عودت داده شدند تصریح کرد: کسانی که چندین بار به صورت غیرقانونی وارد ایران شدند مدت بیشتری در اردوگاه باقی بمانند.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال خبرنگار سایت خبر فوری درباره دیوارکشی بین ایران و پاکستان به دلیل اتفاقات رخ داده در مرزهای مشترک با ایران تاکید کرد: در حوزه مرزها تمامی مطالعات لازم درباره مرزها از سوی وزارت کشور صورت گرفته است و طبق تصمیمات صورت گرفته بیشتر از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می شود.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که با اختصاص بودجه به مانند ترکیه به وضعیت مرزهای خود رسیدگی کنیم ولی قطعا این موضوع نیازمند هزینه است.

ذوالفقاری تصریح کرد: نفوذ در مرزها یک موضوع مسبوق به سابقه است از این رو اگر هزینه‌ها مدنظر گرفته شود و از نظر زیست محیطی مشکلی نداشته باشد و طبق طرح تامین امنیت مرزها ما مسئله ای نداشته باشیم از دیوارکشی در بخشی از مرزهای خودمان با پاکستان استقبال می‌کنیم.

معاون امنیتی وزیر کشورمان درباره وضعیت آزادی مرزبان ربوده شده در میرجاوه خاطرنشان کرد: گروهک جیش العدل خواهان معامله در این ماجرا و آزادی برخی از عناصر خود هستند که این روند از سوی ما مورد قبول نیست و ما طبق قول مقامات پاکستانی منتظر حل مشکلات در این رابطه هستیم.

ذوالفقاری درباره اینکه آیا آتش‌سوزی در خطوط گازی اهواز خرابکاری بوده است گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این موضوع یک اتفاق عادی بوده است و هیچگونه خرابکاری در این راستا صورت نگرفته است.

معاون امنیتی وزیر کشور در پاسخ به سوالی پیرامون ادعای گروه تروریستی جیش العدل درباره اینکه مرزبانان ربوده شده در میرجاوه با خانواده‌هایشان تماس تلفنی داشتند گفت: بنده درباره این موضوع اطلاعی ندارم و در این باره خبری را هم دریافت نکردم.

وی در پایان با ارائه هشدارهای نوروزی به مردم تاکید کرد: امیدواریم با رعایت قانون از سوی مردم در روزهای پایانی سال شاهد هیچ گونه مشکلی در این روزها نباشیم.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها