ماجرای آیفون هندی چیست؟

مدتی است درباره آیفون‌های ساخت هند می‌شنویم و شاید برای شما هم سوال باشد که ماجرای آیفون ساخت هند چیست.

ماجرای آیفون هندی چیست؟

شرکت ویسترون (Wistron) که شریک تجاری اپل در زمینه مونتاژ آیفون‌های این شرکت بوده، اجازه ساخت یک کارخانه در هند را صادر کرده است. این امر به اپل کمک خواهد کرد که مشکل نرخ بالای مالیات برای واردات را حل کند.

به گفته مدیران اجرایی این کارخانه، غول کوپرتینو به زودی یک استراتژی جدید در هند شروع خواهد کرد که امیدوار است این حرکت به تقویت کیفیت آیفون‌ها و انحصار برند شرکت کمک کند. اپل به فروشگاه‌های محلی آیفون هم اعلام کرده که اگر در ماه کمتر از ۳۵ آیفون فروش داشته باشند، محصولی به این فروشگاه‌ها عرضه نخواهد کرد. هم‌چنین آن‌ها علاقه‌ای به همکاری با فروشگاه‌هایی که مساحت آن‌ها کمتر از ۴۰ مترمربع باشد، ندارند.

درعوض اپل امیدوار است که تعداد فروشگاه‌هایی که فقط محصولات اپل را عرضه می‌کنند، گسترش یابد، اپل اعلام کرد که فروشگاه‌هایی با متراژ بالای ۵۰ مترمربع مکان‌های مناسبی برای فروش محصولات شرکت ما هستند. علاوه‌بر این مسائل، اپل امیدوار است رابطه خود را با شرکای خرده‌فروش خود حفظ کرده و این رابطه را نیز بهبود بخشد.

انتظار می‌رود این شرکت با تمرکز برروی فروشگاه‌های بزرگ‌تر به‌زودی قیمت آیفون را نیز افزایش دهد. به گفته مدیران، این شرکت فروش آیفون ۶ و ۶ پلاس را متوقف خواهد کرد، درنتیجه آیفون ۶ و ۶ پلاس تبدیل به گوشی‌های ارزان قیمتی خواهند شد. اما این غول آمریکایی به جای کاهش قیمت‌ها، قصد حفظ کردن قیمت‌های موجود در بازار را دارد.

باتوجه به این‌که مصرف‌کنندگان تمایل دارند آیفون‌هایی با قیمت ارزان داشته باشند، هنوز مشخص نیست که استراتژی درازمدت کوپرتینو‌نشین‌ها در هندوستان، چگونه خواسته این کاربران را محقق خواهد کرد. البته اپل مانند شرکت‌های بزرگ دیگر علاقه‌ای به سهم زیاد بازار ندارد و صرفا به درآمد خود از فروش گوشی‌ها تمرکز کرده است.

منبع: ترنجی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها