راه‌های ارتباطی تنگستان تکمیل شود/ لزوم توسعه گردشگری

فرماندار شهرستان تنگستان با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری در این شهرستان گفت: راه‌های ارتباطی تنگستان تکمیل شود.

راه‌های ارتباطی تنگستان تکمیل شود/ لزوم توسعه گردشگری

عبدالحسین رفیعی‌پور عصر شنبه در نشست شورای اداری شهرستان تنگستان اظهار داشت: امروز میزبان شما عزیزان در دیار دلیر مردی، سرزمین رئیس‌علی دلوار، زایر خضرخان اهرمی و عالمان وارسته ای چون علم الهدی و معتقد اهرمی و آیت الله جمی هستیم.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در آستانه حضور ریاست جمهور و کاروان تدبیر و امید در استان بوشهر قرار داریم، این فرصت بسیار مغتنمی است که بتوانیم از حضور پر خیر و برکت ریاست جمهور و هیئت دولت به بهترین نحو ممکن بهره برداری کنیم.

این مقام عالی دولت در تنگستان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این سفر بتوانیم مشکلاتی که گریبان گیر شهرستان تنگستان است با تدابیر ارزشمند استاندار بوشهر و همراهی خوب مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گره‌گشایی گردد.

وی افزود: پتانسیل و ظرفیت خوبی که شهرستان تنگستان در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دریا و شیلات و گردشگری دارد نیک می‌دانید که نیاز است در راستای به فعلیت رساندن این قابلیت‌ها تلاش کنیم که نیاز به همراهی و هم افزایی بیشتر از جانب دولت است.

رفیعی پور ادامه داد: تنگستان علیرغم مساعدت‌ها و کمک‌ها و تأمین اعتبارات بسیار خوبی که بخصوص در دولت تدبیر و امید و در چند سال گذشته صورت گرفته و در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته ولی نیاز به حمایت و کمک به زیر ساخت‌های آن دارد.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه شهرستان در حوزه‌های مختلف دارای مشکلات فراوان است بیان داشت: نیاز است توجه ویژه‌ای به تنگستان چه در حوزه ساحل، بنادر، اسکله‌ها و چه حوزه کشاورزی و آب شرب و راه‌های ارتباطی که با مشکلات اساسی مواجه است داشت.

وی با اشاره به اینکه حوزه ساحل تنگستان بیش از ۹۰ کیلومتر است افزود: در تنگستان بنادر متعددی وجود دارد و در حوزه گردشگری کارهای خوبی انجام شده و نیاز است در حوزه زیر ساخت‌ها دولت کمک بیشتری در این سفر به حوزه گردشگری این شهرستان داشته باشد. وقتی گفته می‌شود تنگستان شناسنامه استان بوشهر است نیاز است توجه بیشتری به این شهرستان شود.

رفیعی پور بیان داشت: بروز حوادث ناگوار در راه‌های ارتباطی یکی از مشکلات اساسی شهرستان تنگستان است که دغدغه اکثر مردم هم در حوزه راه ارتباطی بوشهر - دلوار- دیر که مسیر بسیار پر تردد و حادثه خیز است و با توجه به اینکه این پروژه راکد مانده نیاز به تأمین اعتبار دارد و امیدواریم یکی از مصوبات سفر هیئت دولت به استان باشد تا پروژه فعال شود.

فرماندار تنگستان افزود: راه ارتباطی اهرم - برازجان یکی از راه‌های اصلی و مواصلاتی شهرستان است که این پروژه نیمه فعال است و نیاز به تزریق اعتبار دارد.

این مقام عالی دولت در تنگستان تصریح کرد: بحث سد خائیز و باهوش در شهرستان که با اجرایی شدن آنها می‌تواند مشکل آب کشاورزی بخصوص نخیلات کبکاب که بهترین خرمای شهرستان در استان است را بر طرف کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مدارس تخریبی در تنگستان است بیان داشت: بحث مدارس شهرستان که هسته اصلی توسعه و پیشرفت هر جامعه حوزه آموزش است که در شهرستان بالغ بر ۳۵ واحد آموزشی تخریبی داریم که نیاز به بازسازی دارد.

رفیعی تبیین کرد: بحث توسعه و لایروبی اسکله‌های بخش دلوار نیاز است با توجه به قول‌های مساعدی که داده شده به سرانجام برسد.

فرماندار تنگستان عنوان داشت: بحث تسهیلات اشتغال روستایی که کمک بسیار خوبی به شهرستان شد که در این حوزه بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در شهرستان پرداخت شد که شهرستان دارای مقام سوم در پرداخت و در ارسال پرونده‌ها مقام دوم دارا هستیم که انتظار داریم با عنایتی که خواهید داشت پرونده‌هایی که در بانک‌ها منتظر پرداخت هستند سرعت بخشیده شود.

این مقام عالی دولت در تنگستان با اشاره به اینکه شهرستان ظرفیت خوبی در بحث دریا، ساحل، دشت و منطقه بکر خائیز دارا است تصریح کرد: با تلاش‌های که استاندار، معاون عمرانی و مدیرکل دفتر روستایی استانداری دارند در بحث حوزه بومی گردی و گردشگری بتوانیم زیرساخت‌های لازم آماده کنیم و بتوانیم شاهد رونق گردشگری در حوزه اقتصادی و معیشت مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم اهرم از حالت بن بست موجود خارج کنیم نیاز به توسعه در بحث گردشگری این شهر است خاطرنشان کرد: بحث منطقه آب گرم درمانی اهرم که یک ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی است اگر می‌خواهیم نگاه توسعه پایدار به شهرستان و شهر اهرم داشته باشیم باید توجه جدی به منطقه گردشگری و آب درمانی اهرم که هم یک در آمد پایدار برای شهرداری خواهد بود و هم افزایش جمعیت گردشگری در شهر اهرم و تنگستان را در پی خواهد داشت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها