خورشیدی: آقای قلعه‌نویی چرا از فوتبال نرفتید؟

اشکان خورشیدی داور فوتبال ایران در گفت وگویی با ورزش سه به صحبت‌های سرمربی سپاهان پاسخ می دهد.

خورشیدی: آقای قلعه‌نویی چرا از فوتبال نرفتید؟

بعد از مصاحبه روز گذشته امیر قلعه نویی در نشست مطبوعاتی بازی فولاد علیه چند داور فوتبال ایران بسیاری از آن‌ها موضع گیری جالب توجهی انجام دادند. یکی از این داوران اشکان خورشیدی بود. داور بین المللی و ساروی فوتبال ایران که مورد خشم سرمربی سپاهان قرار گرفت و در گفت و گویی که داشت حرف‌های جالبی را به زبان آورد. او داور بازی تراکتورسازی-سپاهان بوده و قلعه نویی قضاوتش را مسئله دار می داند.
او سخنانش را با جمله‌ای جالب از علیرضا فغانی شروع و در ادامه تندی بیشتری را چاشنی مصاحبه خود کرد. خورشیدی در ابتدا گفت: حرف من حرف آقای فغانی است و ایشان می‌گوید حتما خودتان باید اهل پشت پرده باشید تا از این مسائل خبر داشته باشید. آقایان به دنبال توجیه عدم نتیجه‌گیری خودشان هستند و می‌خواهند داوران را برابر تماشاگران قرار بدهند. آن دوره گذشته و این حرف‌ها دیگر نتیجه‌ای ندارد و باید در زمین حرفتان را بزنید. در بازی سپاهان و تراکتور هیچ اتفاقی رخ نداد و هیچ مشکلی نبود و مسئله‌ای پیش نیامد. پنالتی هم درست بود و همه داوران آن را تایید کردند. ولی آقای قلعه نویی با یک مصاحبه، تماشاگران اصفهانی را علیه من می‌کنند و شماره من هم توسط یکی از عوامل باشگاه پخش شده و روزانه فحاشی زیادی به من انجام می‌شود. دیگه این کارها گذشته است. یک یا دو بازی این کار را بکنند در بازی سوم می‌توانند نتیجه بگیرند؟ مثل مرد فوتبال بازی کنید و سرتان بالا باشد. ما سرمان بالا است چون جلوی همه چیز ایستاده‌ایم. ما همه کار را بر اساس حق انجام می‌دهیم و تنها خدا می‌تواند ما را قضاوت کند.
خورشیدی در واکنش به اتخاذ برخی از تصمیمات عجیب از سوی داوران در مسابقات گفت: اشتباهات داوری وجود دارد و این اجتناب ناپذیر است و ما هم قبول داریم. چرا آقای X و آقای Y همیشه می‌گویند داوری به ضرر ما بوده است. یعنی هیچ کدام از داوری سود نبرده‌اند؟ طبیعتا وقتی یک کدام از تیم‌ها ضرر می‌کند طرف دیگر سود می‌کند. همه تیم‌ها ضرر کردند پس یک تیمی این وسط سود برده است. اشتباهات داوری وجود دارد و هیچ وقت از بین نمی‌رود. ولی چرا اینقدر به آن پرداخت می‌شود و در موردش صحبت می‌کنند. وقتی این همه فشار به داور وارد می‌کنید قطعا آن‌ها نمی‌توانند تمرکز کافی داشته باشند. شما اروپا را ببینید در یک بازی سطح بالا 10 مرتبه از کمک داور ویدئویی استفاده می‌شود. ما که این امکانات را نداریم و خودمان باید به دنبال کاهش اشتباهات باشیم. ولی چرا این فرهنگ بین مربیان وجود ندارد که اشتباهات داوری را قبول کنند. چرا اینقدر به داوران می‌تازند؟
این داور بین المللی فوتبال ایران در پاسخ به این سئوال که آیا موضوع بی اعتمادی در جامعه ایران به فوتبال نشت کرده یا نه گفت: بی اعتمادی را آن کسانی به وجود می‌آوردند که خودشان مشکل دارند و صحبت می‌کند که من به این آقا اعتماد ندارم، بی اعتمادی را این آقایان درست می‌کنند. متاسفانه آقایان از داوری که به نفعشان اشتباه می‌کنند تعریف می‌کنند و می‌گویند بهترین داور ایران است. آقای قلعه نویی می‌گوید که من با خورشیدی مشکل شخصی دارم. آقای قلعه نویی! من چقدر با شما رو در رو صحبت کردم و برخورد داشتم که مشکل داشته باشیم. ایشان اشتباه می‌کنند و من نباید اشتباه کنم؟ ایشان را چون سال گذشته برابر سایپا اخراج کردم علیه من موضع گرفتند و همان موقع هم کلی علیه بنده صحبت کردند که بنده سکوت کردم. همین ایشان در دربی سال گذشته بین ذوب‌آهن و سپاهان آمدند وسط زمین و گفتند اگر پنالتی علیه ما درست باشد من مربیگری را کنار می‌گذارم. آقای قلعه نویی پس چرا از فوتبال نرفتید؟ همان بازی که ایشان را اخراج کردم تمام تصمیمات من توسط کارشناسی مورد تایید ایشان است، درست اعلام شد. چطور ایشان پارسال کارشناس نبودند و الان بهترین شدند؟ خیلی از مسائل وجود دارد که می‌گویند آقای قلعه نویی این کاره است پس شما هم بیایید جواب بدهید. به قرآن مردانگی فقط این نیست که پای دیگ نذری باشیم.
وی با اشاره به اشتباهات داوری در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: چرا مربیان در لیگ قهرمانان آسیا جرات ندارند پشت میکروفون علیه داوران صحبت کنند؟ چون اگر صحبت کنند چند هزار دلار جریمه می‌شوند. مگر پرسپولیس دو بازی متوالی در آسیا از داوری ضرر ندیده است؟ پس چرا مصاحبه نمی‌کنند. چرا علیه ای اف سی حرفی زده نمی‌شود؟ به خدا انصاف خوب چیزی است.

خورشیدی در آخر داوری را عشق و علاقه خود دانست و گفت: همه داوران شغل دومی دارند و من هم کارمند هستم. داوری فقط عشق ما است و آن را انجام می‌دهیم. یک مربی به من گفت ما تحت فشار هستیم. بله شما زیر فشاری اما چقدر درآمد داری؟ ما داوران هم فشار را حس می‌کنیم اما مربیان سالی 2 میلیارد دستمزد می‌گیرند و ما شاید 10 میلیون تومان. شغل ما خیلی سخت تر است و چیزی جز عشق علاقه نیست و همه سو استفاده می‌کنند و می‌آیند با لگد ضربه می‌زنند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها