بورس به رهبری نفتی‌ها رشد کرد

امروز فعالان بازار سهام شاهد رشد قیمت سهم‌ها در گروه‌های مختلف از جمله نفتی‌ها بود. نماگر اصلی بازار بیش از ۲۰۰۰ واحد رشد کرد و در برخی از سهم‌ها شاهد صف‌های خرید بودیم.

بورس به رهبری نفتی‌ها رشد کرد

در حالی که فعالان بازار سهام روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ را تجربه می‌کنند تعدادی از شرکت‌ها در حال تأمین مالی در بازار سرمایه هستند. امروز ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اوراق اجاره در بورس تهران عرضه شد که این موضوع باعث شد که ارزش کل معاملات به بیش از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۰۰۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن ۲۹۷ واحد رشد به رقم ۳۱ هزار و ۸۸۶ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز با ۲۱۲۷ واحد رشد عدد ۱۹۲ هزار و ۳۹۴ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام ۱۵۰۳ و ۳۸۹۳ رشد را تجربه کرد.

پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تهران بیشتری تأثیر مثبت را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به طوری که هر یک از این شرکت‌ها ۱۹۸، ۱۹۳، ۱۷۳ و ۱۶۷ واحد شاخص‌های بازار سرمایه را افزایش دادند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و داده گستر عصر نوین هر کدام به ترتیب ۶۵، ۱۶ و ۱۲ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای شاهد رشد پرقدرت بسیاری از نمادها بودیم به طوری که بیش از نیمی از نمادهای این گروه بیشتر از چهار درصد نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کردند. در این گروه تعدادی از سهم‌ها با صف‌های پایدار خرید روبرو شدند.

در عین حال در گروه فلزات اساسی نیمی از سهم‌ها با رشد قیمت روبرو شدند و نیم دیگر افت قیمت را تجربه کردند. در عین حال فولاد خوزستان که از تأثیرگذارها روی شاخص بود امروز صف‌های خرید را تجربه کرد.

در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری شاهد نوسان قیمت عمدتاً کمتر از دو درصد بودیم. در این گروه ارزش معاملات به رقم ۴۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات از عدد ۱۹۴ میلیون سهم فراتر رفت، اما بیشترین ارزش معاملات امروز مربوط به محصولات شیمیایی بود. در این گروه ۲۲۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۷ میلیارد تومان مورد دادوستد واقع شد و بیشتر سهم‌های این گروه بیش از یک درصد رشد قیمت را شاهد بودند.

اما گروه سیمان و آهک و گچ نیز در اولین روز معاملاتی بازار سهام رشد قابل توجهی را رقم زدند و تعدادی از سهم‌های این گروه توانستند نزدیک به پنج درصد رشد قیمت را شاهد باشند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱,۷۴۹ میلیارد تومان رسید. این در حال است که در ارزش معاملات نقد حدود ۶۵۹ میلیارد تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۵۰ هزار و ۶۱ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز ۱۹.۱۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۱۱۴ واحد بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲,۷۰۱ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱.۲ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها