سفر به ایروان با خبر فوری/ دیدنی‌های کشور همسایه

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، یکی از انتخاب‌های کم‌هزینه برای شما کشور ارمنستان است.

سفر به ایروان با خبر فوری/ دیدنی‌های کشور همسایه

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که به نظر می‌رسد نسبت به سایر کشورهای همسایه سفر به آن ارزانتر تمام شود. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های دیدنی ارمنستان را با هم مروری می‌کنیم.

اچمیاتزین، شهری با کلیسای قدیمی

کلیسای اچمیاتزین ارمنستان یک کلیسای جامع واقع در شهر واغارشاپات، ارمنستان است. ساخت و ساز این ساختمان ۳۰۳ میلادی به پایان رسید. از کلیسای جامع اچمیادزین به عنوان «نخستین کلیسای جامع در تاریخ مسیحیت» یاد می‌شود.
این کلیسا به دلیل نوع معماری که از سه بنا ساخته شده است در زمان حکومت ترک ها به نام اوچ کلیسا شناخته می شد. طول بنا ۳۳ متر و عرض آن ۳۰ متر است. این کلیسا فقط از سنگ ساخته شده است و حتی یک قطعه ساروج نیز در معماری آن به کار برده نشده است. هم چنین این کلیسا به عنوان یک کلیسای جامع محل اقامت اسقف اعظم نیز می باشد. شما مسافران ارمنستان می توانید در طول سفر خود از این کلیسای زیبا و تاریخی دیدن کنید. کلیسای جامع اچمیادزین کهنترین کلیسای ارمنستان است و بدست گریگور لوساگوریچ (گریگور روشنگر) یعنی همان بنیادگذار کیش گریگوری ارمنی ساخته شده است.

سوان شهری در نزدیکی پایتخت

دریاچه‌ی «سوان» در شهر سوان ارمنستان درست در چند کیلومتری ایروان واقع شده. صومعه‌های زیبایی در شهر سوان و اطراف دریاچه سوان قرار گرفته‌اند که دیدنی‌ترین آنها صومعه «سوان‌وانک» (Sevanavank) است. بازدید از این منطقه باعث می‌شود تا تفریحی آرامش‌بخش را تحربه کنید. موج‌سواری از جمله تفریحات جالب در این دریاچه است. در ساحل این دریاچه، رستوران‌های خوبی نیز وجود دارد که غذاهای متنوع دریایی سرو می‌کنند. سواحل این دریاچه بسیار محبوب و زیبا هستند. اگر قصد دارید کمی آفتاب بگیرید، باید همین دریاچه‌ی «سوان» را انتخاب کنید؛ زیرا ارمنستان خط ساحلی ندارد. خلیج «سوان» و کوه‌های زیبای اطراف، منظره‌ای فوق‌العاده برای گردشگران ترتیب می‌دهند.

مسجد در کشوری ارمنی نشین

مسجدی در ایروان وجود دارد که با نام های آبی، کبود یا مسجد جامع ایروان شناخته می شود. جالب است بدانید که در قدیم ۸ مسجد در ایروان وجود داشت اما امروزه تنها همین مسجد باقی مانده است. مسجد کبود در قدیم در اختیار مسلمانان شیعه ی آذری بود که کم کم از رونق افتاد اما طی سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ میلادی توسط سازمان بنیاد مستضعفان ایران مرمت و بازسازی شد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها