نوروز کجا برویم؟

بازدید نوروزی از شهر عشاق غرب ایران/ از معبد آناهیتا و غار قوری قلعه تا دریاچه‌ای نیلوفری

در سفر امروز قصد داریم گشت و گذاری کوتاه به کرمانشاه، شهر شیرین و فرهاد داشته باشیم.

بازدید نوروزی از شهر عشاق غرب ایران/ از معبد آناهیتا و غار قوری قلعه تا دریاچه‌ای نیلوفری

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، کرمانشاه شهر دیدنی و زیبای غرب ایران، یکی از بکرترین شهرهای برای گشت و گذار نوروزی است. در ادامه چند جاذبه کمتر شناخته شده از این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر گذرتان به کرمانشاه افتاد جاذبه‌هایی که در ادامه می‌آید را برای تماشا فراموش نکنید.

بیستون: فاصله از مرکز شهر کرمانشاه ۳۸ کیلومتر، فاصله زمانی در حدود ۴۰ دقیقه

غار قوری قلعه: فاصله از مرکز شهر کرمانشاه ۱۱۰ کیلومتر، فاصله زمانی در حدود ۲ ساعت

معبد آناهیتا: فاصله از مرکز شهر کرمانشاه ۱۰۰ کیلومتر، فاصله زمانی در حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

چند ساعتی به تکیه بروید

این بنای بسیار زیبا و تماشایی در محله قدیمی فیش آباد کرمانشاه قرار دارد و توسط عبدالله خان بیگلربیگی ساخته شده است. چشمگیرترین بخش هنری بنا، آیینه کاری های باشکوه آن به ویژه آیینه کاری ایوان بناست. قدمت آن به دوره قاجار باز می گردد و امروزه موزه های پارینه سنگی و انسان شناسی و موزه خط و کتابت در این ساختمان، آثار بی نظیری را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. جالب که بدانید موزه پارینه سنگی شامل مجموعه‌ای از ابزار آلات سنگی و استخوان‌های انسان از دوره‌های پارینه سنگی در ایران و کشورهای دیگر را شامل می‌شود.

دریاچه سراب نیلوفری

سراب نیلوفر، این دریاچه نیلوفری فوق العاده زیبا با منظره‌ای تماشایی در 20 کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه در ابتدای منطقه سنجابی در روستایی به همین نام قرار دارد. این دریاچه رؤیایی در دامنه کوه کماجار واقع شده است. دلیل نام گذاری این دریاچه به خاطر وجود گل‌های نیلوفر فراوانی است که در فصل بهار و تابستان در این دریاچه روییده‌ و منظره‌ای خارق العاده را به وجود می آورند. همان گونه که می دانید گل نیلوفر از زمان‌های بسیار قدیم مظهر صلح و صفا بوده و بسیار مقدس بوده است. در فصل بهار گلهای زیبای نیلوفر از دل این دریاچه سر بیرون آورده‌اند و جلوه ای منحصر به فرد به این دریاچه می‌بخشند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها