دو دایناسور فوتبال اروپا؛ فرانس بکن‌باوئر و بابی مور

برای یادآوری دو میراث بی‌پایانی که برای فوتبال به یادگار مانده‌اند.

دو دایناسور فوتبال اروپا؛ فرانس بکن‌باوئر و بابی مور

به گزارش خبر فوری ؛ فوتبال یکی از عجیب ترین ورزش های جهان است. سرگرمی ساده ای که با دو دروازه و یک توپ آغاز می شود و هزاران کنش سیاسی و اجتماعی را به ارمغان می‌آورد. ورزشی که ده ها اسطوره و فرد خاطره ساز در تاریخش به عاشقانش هدیه کرده و قرار نیست این مسیر هرگز به پایان برسد. دو تا تن از این اسطوره ها، فرانس بکن‌باوئر و بابی مور هستند. مردانی که شخصیت و بکن باوئر یک سوییپر بی مثال بود. رفتار او با توپ در بایرن مونیخ، باعث شد لقب "در کایسر" را به او تقدیم کنند.

فرانس رفتارش را به خوبی مدیریت کرد، با اعتمادبنفس بازی می کرد و هرگز خودش را قربانی اشتباهات نمی کرد. بکن‌باوئر با یک قهرمانی جهان، دو توپ طلا و سه قهرمانی اروپا در بازی قرن حاضر بود. همان رقابتی که در نیمه نهایی جام جهانی 1970 برگزار شد و آلمان غربی با نتیجه 3-4 به ایتالیا باخت. فرانس بیش از 55 دقیقه را با بازو شکسته بازی کرد و اگرچه تیمش به فینال صعود نکرد اما نامش در یادها ماند.

اما بابی مور که بود؟ شاید سرعت، تنها ویژگی یک فوتبالیست برای ماندن در تاریخ نباشد اما یکی از مهمترین ارزش ها است. هرچند که او شخصا اعتقادی به سرعت تند داشتن نداشت. مور معتقد است سرعت او بیشتر باعث گیج شدن مدافعان حریف بود تا تاثیر داشتن در گلزنی. او در 25 سالگی کاپیتان تنها انگلیس قهرمان جهان بود. رقابتی طولانی و دشوار که شاید بتوان گفت ارزش و شیرینی آن برای انگلیسی ها به درخشش مور بازمی‌گردد. سرمربی او در وستهم درباره‌اش می گوید: «او باید هر هفته در ومبلی بازی می کرد. به نظر من او همین الان هم در ومبلی ایستاده است. او فوق العاده بود.»

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها