لاله‌زار آماده فعالیت‌های فرهنگی

نوروز متفاوت در تهران قدیم میزبان شهروندان است.

لاله‌زار آماده فعالیت‌های فرهنگی

باغ‌موزه نگارستان که در زمان فتحعلی‌شاه قاجار به سبک کلاه‌فرنگی ساخته شد، با بنایی قدیمی و زیبا یکی از مقاصد گردشگری منطقه‌12شهر تهران به‌حساب می‌آید؛ جایی که نشست خبری شهردار این منطقه برگزار شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

علی‌محمد سعادتی به همراه معاونانش در این نشست حاضر شد و گفت: «از سال گذشته تاکنون تغییرات زیادی در بافت منطقه‌۱۲ اتفاق افتاده ‌که مردم را به بهبود کیفیت زندگی در این منطقه امیدوار کرده است.»

برنامه‌های نوروز

سعادتی با اشاره به برنامه‌های ویژه نوروز در منطقه12، ادامه داد: «چند دسته برنامه برای استقبال از نوروز درنظر گرفته شده که شامل برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری است.

برپایی نوروزگاه در خیابان سی‌تیر، خیابان همایون، برپایی جشن‌های نوروزی و کنسرت‌های خیابانی در میدان مشق، ویژه‌برنامه برای کودکان در محله هرندی و... بخشی از این برنامه‌هاست.»

شهردار این منطقه عنوان کرد: «با اشاره به اینکه در این منطقه بیش از ۷‌هزار نفر تداخل رفت‌وآمد داشته‌ایم، این پروژه یک نیاز ضروری برای این منطقه محسوب می‌شود و قرار است دسترسی به مترو را نیز تسهیل کند. پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه نخست سال آینده این پروژه به پایان برسد. البته ساماندهی میدان امام‌خمینی‌(ره) به‌دلیل برخی ‌مشکلات این پروژه به کندی پیش رفته، اما هرگز متوقف نشده است.»

ساماندهی با مشارکت شهروندان

ساماندهی خیابان لاله‌زار یکی از دغدغه‌های مهم شورای شهر تهران است. سعادتی معتقد است که برای ساماندهی این خیابان نیاز به کمک و همکاری شهروندان دارد. او اضافه کرد: «لاله‌زار یک بخش شمالی دارد و یک بخش جنوبی که در بخش شمالی به‌دلیل حضور صنف روشنایی فکر می‌کنیم اگر به‌درستی مدیریت شود، بهانه خوبی برای زندگی شبانه در این منطقه خواهد بود. ۳۲ ساختمان در بخش شمالی لاله‌زار شناسایی شده تا از طریق بازپیرایی، آماده انجام فعالیت‌های فرهنگی شوند.»

سعادتی با اشاره به احیای زندگی شبانه، خیابان سی‌تیر را مختص استفاده از خوراکی‌ها ندانست و تأکید کرد: «ما به‌دنبال بهانه‌هایی هستیم که مردم شب را در خیابان حضور داشته باشند.

این بهانه می‌تواند خرید باشد، می‌تواند انجام امور فرهنگی مانند رفتن به تئاتر و سینما یا استفاده از خوراک در محل‌های متفاوت باشد. اما می‌توانیم اطمینان دهیم که قصد ما از احیای زیست شبانه، تنها عرضه خوراکی نیست و اهداف فرهنگی بزرگ‌تری در این زمینه وجود دارد.»

منبع: همشهری

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها