پس از حمله تروریستی نیوزیلند؛ افراطیون به نمازگزاران مسجدی در لندن حمله کردند

کمتر از 24 ساعت پس از حمله تروریستی در نیوزیلند، افرادی با سر دادن شعارهای اسلام‌هراسانه در محوطه بیرونی مسجدی در لندن پایتخت انگلیس، با سلاح سرد به مسلمانان حمله‌ور شدند.

پس از حمله تروریستی نیوزیلند؛ افراطیون به نمازگزاران مسجدی در لندن حمله کردند

پلیس لندن زخمی شدن یک جوان 27 ساله با چکش از ناحیه سر را تایید کرده است.

به گفته شاهدان عینی، سه نفر با سر دادن شعارهای اهانت‌آمیز علیه مسلمانان، با گروهی از نمازگزاران مسجد خیابان کنن Cannon لندن درگیر شدند.

به گفته سخنگوی پلیس لندن، مظنونان پیش از رسیدن نیروهای پلیس از محل متواری شدند.

این حادثه در شرایطی رخ می‌دهد که پیشتر دولت انگلیس از افزایش ضریب امنیت مساجد در سایه حمله تروریستی نیوزیلند خبر داده بود.

تروریست‌های مسلح ظهر جمعه با ورود به دو مسجد "لینوود" Linwood و "النور" Al Noor در شهر "کرایست چرچ" Christchurch نیوزیلند به سمت نمازگزاران تیراندازی کردند.

در این حمله تروریستی که یک مهاجم آن را به صورت زنده در صفحه فیس‌بوک خود پخش می‌کرد، تا این لحظه دست‌ِکم 49 تَن کشته و 50 نفر رخمی شدند.

مظنون اصلی، "برنتون ترنت" 28 ساله اهل استرالیا است که پیشتر بارها در صفحات مجازی خود از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌های اروپایی ابراز خشم کرده بود.

این دو حمله همزمان با اقامه نماز جمعه، اتفاق افتاد؛ «جاسیندار آردن» نخست وزیر نیوزیلند در پی این حمله‌های مسلحانه با اعلام این که «مهاجم یک شهروند استرالیا، تروریست راستگرا و دستگیر شده است» از این روز به عنوان «یکی از تاریک ترین روزهای کشورش» نام برد.

دولت نیوزیلند در پی این حمله تروریستی، فعالیت تمامی مساجد این کشور را به دلایل امنیتی تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد

منبع: پارس تودی

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها