چرا باید از حضور نمایندگان باتجربه در مجلس جلوگیری شود؟

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تجربه کافی در امور مدیریتی کشور داشته باشند، گفت: با قانون محدودیت عضویت نمایندگان در مجلس، نمی‌توان از تجربه نمایندگان استفاده کرد.

چرا باید از حضور نمایندگان باتجربه در مجلس جلوگیری شود؟

سیدافضل موسوی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تجربه کافی در امور مدیریتی کشور داشته باشند، اظهار کرد: جوان ۲۰ ساله اگر نماینده مجلس شود، مؤثر نخواهد بود، ولی اگر این جوان وارد کار اجرایی شود، به تدریج تجربه کسب خواهد کرد و به پختگی رسیده و موفق می‌شود و پس از کسب تجربه کافی در امور اجرایی می‌تواند نماینده مجلس هم شده و از تجارب خود در قانونگذاری بهره ببرد.

وی با تاکید بر اینکه کار اجرا با قانونگذاری متفاوت است، بیان کرد: جوان‌گرایی خوب است اما مشکل اینجاست که می‌خواهند جوان‌گرایی را به همه حوزه‌ها تسری دهند. نتیجه قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم این شد که کشور از تجربه مدیران خود محروم شد آن هم در شرایطی که کشور در تحریم است.

موسوی همچنین گفت: یک نماینده که تازه وارد مجلس می‌شود، به چند دوره حضور در مجلس نیاز دارد تا در کار قانونگذاری به پختگی برسد اما با قانون محدودیت عضویت نمایندگان در مجلس، از تجربه این نماینده نمی‌توان استفاده کرد.

این فعال سیاسی در پایان بیان کرد: کسی می‌تواند نماینده موفقی شود که اطلاعات موثقی از همه حوزه‌های کشور داشته باشد و سیاستمداری پخته و با تجربه باشد. بدون طی زمان هم تجربه و پختگی حاصل نمی‌شود اما وقتی نماینده‌ای با حضور در عرصه‌های مدیریتی کشور و همچنین حضور در سه دوره مجلس، تجربه کافی و پختگی لازم برای قانونگذاری پیدا می‌کند چرا باید از حضور وی در مجلس جلوگیری شود؟ در واقع کشور برای چنین نماینده‌ای هزینه کرده است تا او تجربه کافی را بدست آورد و با این قانون دیگر نمی‌توان از تجربه او بهره گرفت.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها