اقدام هند برای تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

همزمان با مذاکرات هند با آمریکا برای تمدید معافیت از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، پالایشگاه‌های دولتی هند در آوریل هشت میلیون بشکه نفت ایران را خریداری خواهند کرد که حدود ۱۲ درصد کمتر از مارس خواهد بود.

اقدام هند برای تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران

آمریکا در نوامبر صادرات نفت ایران را هدف تحریم قرار داد اما برای هشت مشتری نفتی ایران از جمله هند برای ادامه واردات از ایران، معافیت شش ماهه صادر کرد.

هند تحت این معافیت می‌تواند حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز یا ۹ میلیون بشکه در ماه نفت ایران را تا اوایل ماه مه خریداری کند.

یکی از منابع آگاه از مذاکرات میان آمریکا و هند به رویترز گفت: دهلی نو که بزرگترین مشتری نفتی ایران پس از چین است، تصمیم گرفته است به عنوان یک اقدام احتیاطی پیش از تمدید معافیت‌ها، در آوریل نفت کمتری از ایران خریداری کند.

طبق اعلام رویترز دو منبع آگاه اظهار کرده‌اند آمریکا قصد دارد از ماه مه صادرات نفت ایران را حدود ۲۰ درصد کاهش دهد و کشورهای واردکننده را ملزم خواهد کرد برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا، خریدشان را کمتر کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آمریکا احتمالاً معافیت از تحریم‌ها را برای اکثر کشورهایی که نفت ایران را خریداری می‌کنند شامل چین و هند در قبال تعهد آنها برای کاهش وارداتشان به پایین یک میلیون بشکه، تمدید خواهد کرد.

هنوز معلوم نیست حجم خرید ۸ میلیون بشکه در ماه، شرط جدید واشنگتن برای تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه تهران برای دهلی نو است یا خیر.

شرکت ایندین اویل برای مارس ۵ میلیون بشکه، شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور ۲ میلیون بشکه و هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم هر کدام یک میلیون بشکه نفت برای مارس سفارش داده بودند.

به گفته منابع آگاه، در آوریل شرکت ایندین ایول ۴ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهد کرد اما حجم خرید سایر شرکت‌ها تغییری نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها